به گزارش افکارنیوز، معاون مدیرعامل شرکت ملی و پالایش و پخش از تشکیل کمیته‌ای جهت ارایه راهکارهای مناسب برای گرفتن طلب وزارت نفت از ایرلاین‌ها خبر داد.

اصغر رمضانی معاون مدیرعامل شرکت ملی و پالایش و پخش با اشاره به درخواست وزیر نفت از وزیر راه و شهرسازی جهت بازپس گرفتن مطالبات وزارتخانه از ایرلاین‌ها، اظهار داشت: طبق این ضرب‌العجل قرار است کمیته‌ای با حضور وزرای نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد، معاونت راهبردی کشور و شورای امنیت ملی جهت یافتن راهکار مناسب برای گرفتن طلب‌ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: بر اساس اقتضای زمان فعالیتهایی هم برای اخذ مطالبات وزارت نفت از ایرلاین‌ها صورت گرفته است اما این پیشنهادی که وزیر نفت ارایه داده یک راهکار اساسی جهت اخذ مطالبات و کاملا جواب‌ده خواهد بود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی و پالایش و پخش تصریح کرد: با این اتفاق دولت پیگیر مطالبات خواهد شد و دستور لازم را در این خصوص صادر خواهد کرد.

رمضانی بدهی ایرلاین‌ها به وزارت نفت را ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین بدهی متعلق به ۳ ایرلاین ایران‌ایر به میزان ۱۵۲ میلیارد تومان، آسمان ۱۴۸ میلیارد تومان و ماهان ۱۳۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: طلبی که از سوی شرکت‌های هواپیمایی پرداخت می‌شود به صورت قطره‌چکان به پالایش و پخش تزریق می‌شود که نمی تواند مشکلی از دوش این شرکت بردارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی و پالایش و پخش در خصوص میزان سوخت داده شده به سوی شرکت‌های هواپیمایی گفت: روزانه به میزان ۳ و نیم تا ۴ میلیون لیتر سوخت داده می‌شود که پالایش و پخش تا ۱۰ میلیون در روز نیز توانایی سوخت رسانی را دارد.