کارگران از وزیر کار چه می خواهند؟

به گزارش افکارنیوز، اولیاء علی بیگی از برگزاری اولین نشست رسمی مقامات کارگری کشور با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: این اولین نشست و دیدار رسمی کارگران با وزیر کار خواهد بود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: در این نشست قرار است با برنامه ها و سیاست های وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشنا شویم و از سویی نیز اولویت ها و خواسته های جامعه کارگری را مطرح کنیم.

علی بیگی خاطر نشان کرد: از مهم ترین مطالبات و خواسته های کارگران در حال حاضر موضوعاتی مانند تعیین تکلیف افزایش حق مسکن ۱۰ هزارتومانی، اصلاح قانون کار، ساماندهی نیروهای شرکتی، اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و همچنین مسائل مربوط به پایین بودن دستمزدها و افت شدید معیشت نیروی کار است.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به معیشت و مشکلات تامین هزینه های زندگی کارگران از موضوعات مهم و اولویت داری است که قرار است با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کنیم. همچنین دستمزد به عنوان موضوعی که زندگی همه کارگران را تحت الشعاع قرار می دهد نیز از محوهای مذاکره با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.