برنامه دولت برای حمایت از صنعت خودرو

به گزارشافکارنیوز،احمد دوست حسینی با بیان اینکه صنعت خودرو هم اکنون چالش‌های متعددی دارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از صنعت خودرو کشور برنامه دارد و تلاش دارد تا بتواند تولید را گسترش دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آمار تولید خودرو در کشور بالا رفته است، افزود: به دلیل برخی تحریم‌ها و مشکلاتی که برای خودروسازان ایجاد شده بود، تولید کاهش یافته بود اما هم اکنون با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تولید خودرو در کشور رو به افزایش است و به تبع آن، قطعات خودرو نیز بهبود تولید را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: باید خودروسازان مدل های جدید خودرو را به بازار عرضه کنند تا علاوه بر ارتقای کیفیت، تنوع نیز در بازار بیشتر شود.

دوست حسینی با استقبال از لغو تحریم خودرو گفت: این امر فرصت مناسبی برای بازگشت خودروسازان صاحب نام دنیا به بازار ایران است و امیدواریم که خودروسازان بتوانند همچون گذشته با خودروسازان خارجی تولید مشترک داشته باشند.

کنفرانس بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.