خبری خوش برای خریداران مسکن

به گزارش افکارنیوز، کامبیز اثباتی با اشاره به رکود فعلی در بازار مسکن و تاثیر مذاکرات سیاسی بر اقتصاد کشور اظهار کرد: رکود فعلی تا پایان سال ادامه‌دار نیست و ممکن است بازار کمی رونق بگیرد اما افزایش و کاهش قیمتی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر اولویت در بخش مسکن، صاحب‌خانه شدن مردم است اما رکود درهمه بخش‌های اقتصادی حاکم شده به گونه‌ای که رکود در خرید و فروش ماشین هنوز از بین نرفته است و باید منتظر ازبین رفتن رکود بود.

به گفته وی، به طور طبیعی با افزایش عرضه و تقاضا، ‌ قیمت‌ها ثابت می‌شوند و از قیمت‌های تورمی جلوگیری می‌شود.

اثباتی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی مهر و طرح‌های دولت یازدهم برای مسکن اجتماعی و حمایتی اظهار کرد: از ابتدای ساخت واحدهای مسکن مهر با این طرح موافق نبودم چرا که نه مکان‌یابی مناسبی شده بود و نه در نوع ساخت آن نکته‌ی قابل توجهی دیده می‌شد.

این کارشناس افزود: به نظر می‌رسد اگر باید تغییراتی در نوع ساخت این‌گونه واحد‌های مسکونی صورت گیرد، باید از حالت سنتی‌سازی به صنعتی‌سازی پیش رویم و سرعت ساخت‌وساز نیز بالا رود.

وی با اشاره به این‌که سالانه به ۱.۵ واحد مسکونی نیاز هست، گفت: طی هشت سال گذشته تنها ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل داده شد، چرا که قرار بود سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

اثباتی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی نیز نباید به گونهای باشد که واحدهای نیمهکاره در پایان دولت باقی بماند، گفت: در دولت جدید باید بیشتر به سمت صنعتیسازی و ساختوساز حرفهای پیش رویم و با مطالعات انجام شده طرحهای مناسبی در مسکن ایجاد کنیم.