احتمال تغییر بازمانده‌های کشاورزی دولت دهم

به گزارش افکارنیوز، از اولین روز کاری محمود حجتی که البته چند روز پس از رأی اعتماد نمایندگان مجلس و آن‌ هم پس از مراسمی کاملا بی سر و صدا آغاز شد، همواره نام‌های بسیاری از گزینه‌های جدید به عنوان حکم‌های احتمالی وزیرجدید برای تصدی‌های مختلف در معاونت‌ها، سازمان‌ها و موسسات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی شنیده می‌شد اما حجتی برخلاف برخی وزیران دولت تدبیر و امید که به گفته رییس‌جمهور آن‌ها‌یی که بدون بلیت سوار شده بودند را اتوبوسی تغییر دادند، در آرامش کامل و با همان رفتار سنجیده‌ای که از او انتظار می‌رفت، مدیران مورد نظر خودش را به کار گرفت.

البته تغییراتی که وزیرجهاد کشاورزی انجام می‌داد تفاوت دیگری نیز داشت و آن این بود که معمولا یک مراسم تودیع و معارفه خصوصی در دفتر کارش با مدیر جدید و قدیم داشت و چند روز بعد مراسمی تقریبا نیمه‌خصوصی در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شد و همه متوجه می‌شدند که یکی رفتنی است و دیگری معاون جدید شده است که البته این مراسم هم عمدتا بدون حضور رسانه‌ها بود تا شاید از حاشیه‌های آن کاسته شود.

این رسم تغییر کابینه تقریبا برای حدود ۳۰ انتصاب و حکم حجتی از محمود بصیری، مدیرکل دفتر وزارتی به عنوان اولین انتصاب تا خلیل آقایی، قائم‌ مقام وزیر و دیگر معاونان و رؤسای سازمان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی صدق می‌کرد.

اما همچنان و پس از گذشت حدود ۱۲۰ روز از فعالیت محمود حجتی در وزارت جهاد کشاورزی بسیاری از مدیران کل و حتی معاونان این وزارتخانه پراکنده در ۱۶ ساختمان مختلف در سطح شهر باقی مانده‌اند که مشخص نیست، موعد مقرر برای تغییر آن ها کی فرا می‌رسد؟

گرچه هنوز نام‌های بسیاری برای تصدی این پست‌ها شنیده می‌شود اما هر یک از نام‌ها تنها در حد گمانه‌زنی‌ها و البته مذاکراتی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی عموما در طبقه دوازدهم با گزینه‌های احتمالی به عنوان یکی از کاندیدهای میزهای مدیریت روی زمین‌ مانده می‌کنند.

یکی از این میزها، اداره کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی است که علیرغم اعلام نارضایتی بسیاری از اهالی رسانه و البته پرسنل این مدیر به وزیر و البته تمایل مجموعه این وزارتخانه برای تغییر وی، همچنان حکمی از سوی حجتی برای ابقاء یا تغییر در این اداره کل صادر نشده است.

البته شاید هم اوضاع بدتر از آنچه که تصور می‌شود، هست چرا که تا کنون گزینه‌های بسیاری برای این پست انخاب شده‌اند اما هر یک به بهانه‌ای از قبول آن خودداری کرده‌اند که در این میان می‌توان به فیض‌آبادی که پیش از این نیز در همین سمت مشغول فعالیت بود اشاره کرد.

برای انتخاب مدیری شایسته در اداره روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که سبک مدیریت آن سالهاست مورد انتقاد اهالی رسانه قرار گرفته دو گزینه احتمالی شاهرخ رمضان‌نژاد، رییس کنونی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و محمدرضا غفوری، مدیر سابق روابط عمومی بانک‌های تجارت و کشاورزی به مراحل نهایی رسیده‌اند که اطلاعات و اخبار خبرنگار ایسنا حاکی از آن است، وزیر جهاد کشاورزی هفته جاری حکم مدیرکل اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی را به نام یکی از این دو نفر صادر خواهد کرد.

معاونت ادغام شده زراعی و باغی سابق که حالا نامش معاونت تولیدات گیاهی است یکی دیگر از تغییراتی است که در آینده مدنظر وزیرجهاد کشاورزی و مشاورانش قرار دارد اما تاخیر در اعمال این تغییر به این دلیل است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهند این معاونت را به همان ساختار سابق درآورند و سپس گزینه‌های احتمالی‌شان مانند مهندس غلامرضا صحرائیان که البته خودش تمایلی به بازگشت ندارد و محمدعلی طهماسبی را منصوب کنند.

البته در این میان هنوز زمزمههای تغییر در معاونت آب، خاک و امور صنایع و سازمانهایی مانند سازمان چای، دامپزشکی، حفظ نباتات، امور عشایر و ... آغاز نشده است اما به نظر میرسد که حجتی و یارانش پس از آسودگی خاطر از آغاز فصل کشت پاییزه و تصویب بودجه سال آیندهشان، طی ماههای آینده دست به تغییرات بیشتری در ترکیب کابینه وزیرکنونی جهاد کشاورزی خواهند زد.