خبرهای خوش برای سهامداران بورس

به گزارش افکارنیوز، امیرحسین خلیلی با اشاره به این که خبرهای منتشر شده در مورد تنش ها و توافقات سیاسی اثرات آنی بر معاملات بازار سرمایه کشور داد افزود: اثرات روانی این تنش ها کوتاه مدت است و بازار سهام روند عادی خود را در پیش می گیرد.
وی در خصوص بودجه سال ۹۳ نیز گفت: خبرهای خوشی از بودجه سال آینده کشور برای بازار سرمایه می رسد که تاثیرات مثبت و خوبی را بر شاخص خواهد گذاشت.
خلیلی تصریح کرد: رکود بازارهای رقیب از جمله طلا، سکه، ارز، مسکن و خودرو موجب سرازیر شدن حجم نقدینگی مردم به بازار سرمایه شده است و انتظار می رود شاخص بورس تا پایان امسال به عددی میان ۹۰ تا ۹۵ هزار واحد برسد.
وی در مورد گزارش ۹ ماهه شرکتها نیز گفت: با توجه به گزارشات خوب منتشر شده و گزارشاتی که در آینده منتشر خواهد شد، پیش بینی می شود این اطلاعات نیز به جو مثبت بازار سهام کمک کند و به نظر می رسد گروه پتروشیمی، صنایع معدنی و فلزی از جمله صنایع پیشروی بازار سرمایه تا پایان سال باشند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ورود حجم زیادی از نقدینگی مردم به بازار سرمایه توصیه کرد: سهامداران باید با دید میان مدت اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند؛ چرا که در این بازار پرنوسان، ریسک سرمایه گذاری نیز بالاست.
این کارشناس شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد در ادامه افزود: صندوق های سرمایه گذاری یکی از مواردی است که به سرمایه گذاران تازه وارد پیشنهاد می شود.
خلیلی تاکید کرد: ریسک پایین تر، نقدشوندگی بالا و تنوع سهام از جمله مزیتهای این صندوقهاست و تازه واردها به بازار سرمایه بهتر است سبدی از سهام را تهیه کنند.