به گزارش افکارنیوز، یدالله صادقی در مورد کاهش تعرفه سیب و پرتقال شب عید اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از اول بهمن‌ماه تعرفه واردات سیب به حداقل یعنی ۴ درصد می‌رسد و این مصوبه تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: تعرفه واردات پرتقال در سال جاری هیچ تغییری نمی‌کند، چرا که وضعیت تولید پرتقال در کشور در شرایط ایده‌آلی قرار دارد.

* ذخیره سازی ۳۵۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰۰ تن سیب

رئیس سازمان صنعت استان تهران در خصوص میزان ذخیره‌سازی سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید پایتخت گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ تن پرتقال و ۲ هزار تن سیب برای تنظیم بازار شب عید استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قرارداد ذخیره‌سازی پرتقال با اتحادیه باغداران شمال و قرارداد ذخیره‌سازی سیب با تعاونی باغداران دماوند منعقد شده است.

صادقی در خصوص قیمت سیب و پرتقال شب عید گفت: در ایام پایانی اسفندماه با توجه به هزینه تما شده شرایط بازار و کمک دولت قیمت سیب و پرتقال تعیین می‌شود.

* برگزاری نمایشگاه بهاره طبق روال هر سال

وی درخصوص برگزاری نمایشگاه بهاره گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره انجام شده است و طبق روال همه‌ساله از اسفندماه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال برگزار می‌شود.

صادقی گفت: جزئیات برگزاری نمایشگاه بهاره در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است.