احمد نعمتبخش در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه نرخ دلاری که شورای رقابت برای قیمت خودرو در نظر گرفته "۲۴۵۰ تومان" است، اظهار داشت: در صورتی که خودروسازان از دلار آزاد (۳ هزار تومان) استفاده میکنند ولی شورای رقابت به اشتباه در فرمول خود از نرخ "۲۴۵۰ تومان" استفاده کرده است.

وی افزود: در حالی که قیمت دلار در فرمول شورای رقابت ۲۴۵۰ تومان در نظر گرفته شده بود ولی هیچ ارز مبادله ای به خودروسازان و قطعه سازان پرداخت نشد و قیمت گزاری ناصحیح باعثضرر و زیان تولید کنندگان گردید.

نعمت بخش به سیاست دولت دهم مبنی بر تعیین بهای کالا زیر قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: از این رو قیمت پایه شورای رقابت در راستای این نگرش و مربوط به فروردین ۹۱ و حدود ۱۴ درصد زیر قیمت تمام شده است.

دبیر انجمن خودرو‌سازان اظهار داشت: اگر نرخ دلار آزاد " ۲۴۵۰ تومان " و قیمت پایه تصحیح شود تنها موجب خروج خودروسازان از حیطه زیان‌دهی خواهد شد و نباید این توقع را ایجاد کرد که با وضعیت موجود قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بنابراین امکان کاهش قیمت وجود ندارد چرا که بهای تمام اقلام تشکیل دهنده خودرو سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

نعمت بخش درپایان گفت: خودروسازان سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان متضرر شدند، وامسال نیز بیش از هزار میلیارد تومان ضرر كرده اند و مشخص نیست چه كسی پاسخگوی ضرروزیان خودروسازان و سهامداران خواهد بود.