به گزارش افکارنیوز، میلاد رشیدی - فعال بازار سرمایه - گفت: از روزی که بهره مالکانه معادن و نرخ خوارک شرکتهای پتروشیمی در مجلس به تصویب رسیده است ۴۳ هزار میلیارد تومان از ارزش بورس و ۱۵ هزار میلیارد تومان از ارزش فرابورس کاسته شده است.

وی افزود: در مجموع دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی و بهره مالکانه معادن است که قرار است از شرکتهای سنگ آهنی اخذ شود این در حالی است که با این مصوبات تاکنون ۵۸ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه کاسته شده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب می توان گفت که در حال حاضر به خاطر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۵۸ هزار میلیارد تومان از ارزش بورس و فرابورس کاسته شده است و این سوال از کل نمایندگان مجلس و کل مسئولان به وجود می آید که آیا باید به خاطر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۵۸ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه کاسته شود.؟

رشیدی با طرح این سوال ادامه داد: آیا این مصوبات آسیب رساندن به اقتصاد ملی نیست و آیا این تصمیم به نفع اقتصاد ملی ایران بود؟ و آیا با این مصوبات به اقتصاد ملی ضربه نمی‌خورد؟

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر دارای سهام عدالت بوده و هفت میلیون نفر دارای کد سهامداری هستد یعنی در مجوع ۵۲ میلیون نفر در بازار سرمایه درگیر هستند و پاسخ این ۵۲ ملیلیون نفر را چه کسی می دهد؟

این فعال بورس ادامه داد:از سوی دیگر بی اعتمادی به وجود آمده در بازار سرمایه را چگونه می توانیم جبران کنیم و بی اعتمادی ایجاد شده در بین سهامداران را چه کسی باید پاسخگو باشد؟