کیومرث فروتنی در نشست خبری معاون و مدیران کل امور اقتصادی و صنایع وزارت صنایع و معادن با اعلام این خبر گفت: قرار بود عرضه خودرو در این طرح از ششم اردیبهشت اجرایی شود اما به علت بدقولی شرکت نرم افزاری طرف قرارداد، این کار به تأخیر افتاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی با اشاره به اینکه از نظر حقوقی مشکلی برای عرضه خودرو در طرح تأمین وجود نداشت، شرایط واگذاری خودرو را با دیگر کالاها در این طرح متفاوت توصیف کرد.

فروتنی اضافه کرد: پیش بینی شده است که در این طرح خودروهایی که زیر ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند عرضه شود و در این باره توافقاتی با دو شرکت خودروساز حاصل شده است.

وی گفت: ۶۰ درصد از قیمت خودرو در طرح تأمین به صورت نقد و بقیه در اقساط ۲۴ ماه دریافت می شود و نرخ سود تسهیلات این طرح ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

فروتنی افزود: مهلت تحویل خودرو در طرح تأمین ۶۰ روزه است و سند خودرو به نام خریدار و در رهن شرکت خودروساز صادر و پس از پرداخت اقساط، سند فک رهن می شود و البته گارانتی و شرایط عرضه خودرو در طرح تأمین مانند نمایندگی های فروش خودروست.

وی اضافه کرد: خرید خودرو در طرح تأمین برای خانواده های چهار نفر به بالا پیش بینی شده است و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه www. behinyab. ir در این طرح ثبت نام و از مزایای مختلف این طرح به ویژه خرید خودرو استفاده کنند.

فروتنی گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ شرکت حدود ۸۳ قلم کالا را در ۱۱۰۰ مدل در سامانه طرح تأمین ارائه کرده اند و شرکت های متقاضی دیگر پس از بررسی به ارائه کنندگان کالا در این طرح اضافه می شوند.