خودروسازان در زمینه تولید خودروهای یورو۴ حق دارند

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از ضرورت توزيع سوخت استاندارد يورو ۴ جهت كاهش ميزان آلودگي هوا خبر داد و گفت: سوخت هاي غير استاندارد موجود، نقش بارزي در آلودگي هوا داشته كه بايد در وهله اول مشكل اين حوزه برطرف شود.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با ما اظهار کرد: با توجه به این که حدود ۱۰ درصد از سوخت یورو ۴ مورد نیاز کشور را می توان در داخل تولید کرد، ۹۰ درصد این سوخت باید از طریق بازارهای خارجی جذب شود.

وی با اشاره به وجود تعداد انبوه خودرو فرسوده در سطح کشور افزود: وجود این تعداد خودرو فرسوده مشکلات زیادی در زمینه افزایش میزان آلایندگی موجود در هوا فراهم کرده ضمن اینکه خودروهای فرسوده حمل و نقل و عبور و مرور در شهرها و جاده های کشور را نیز با مشکل مواجه کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اختصاص تسهیلات مناسب و فراهم کردن مشوق های لازم جهت جایگزینی خودوروهای فرسوده می تواند مشکلات موجود را تا حدود زیادی کاهش دهد.

حيدري طيب در بخش ديگري از اظهارت خود در خصوص اعلام خودروسازان مبني برفراهم نبودن شرايط توليد خوردو يور۴ با توجه به نبود سوخت مناسب در بازار گفت: در اين خصوص بايد حق را به خودروسازان داد، زيرا در صورت توليد خودروهاي يورو۴، قيمت تمام شده اين محصولات بدون داشتن نتيجه و دستاورد مشخص افزايش يافته و زمينه رشد بهاي خودرو در بازار به وجود مي آيد.