به گزارش افکارنیوز، محمد کشتی آرای، با بیان اینکه گزارش شاخص‌های اقتصادی آمریکا در روز پنج‌شنبه منتشر شد، به کاهش رشد اقتصادی این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شاخص‌های اعلام شده از جمله اشتغال و شاخص مصرف منفی بود و همین مساله کاهش ارزش دلار و به تبع آن افزایش قیمت اونس جهانی را در پی داشت.

وی افزود: به این ترتیب در مدت یک هفته اخیر حدود ۵۳ دلار بر قیمت اونس جهانی افزوده شده و به همین دلیل قیمت سکه در بازار داخلی هم افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به افزایش ۴۵ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید در یک هفته گذشته، گفت: روز یکشنبه بازارهای بورس تعطیل است و تغییر قیمتی تا روز دوشنبه در نرخ اونس ایجاد نخواهد شد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه قیمت‌های داخلی متأثر از اونس بوده است، تصریح کرد: قیمت‌ها در بازار داخلی منطبق با قیمت‌های جهانی بوده و هیچگونه افزایش کاذبی در قیمت انواع سکه در این مدت به وجود نیامده است.

هم‌اکنون قیمت سکه طرح جدید با ۲۶ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۹۳۶ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۲۴ هزار تومان ۹۳۶ هزار تومان و نیم سکه ۱۴ هزار تومان رشد ۴۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت ربع سکه تا این لحظه با ۶ هزار تومان افزایش ۲۷۴ هزار تومان، سکه گرمی با هزار تومان رشد ۱۷۶ هزار تومان و سکه گرمی با ۲۲۸۵ تومان افزایش ۹۵ هزار و ۵۷۲ تومان و اونس جهانی ۱۳۲۰.۱۰ دلار است.

در بازار ارز، دلار با ۸ تومان افزایش ۲۹۵۸ تومان، یورو با ۱۵ تومان رشد ۴۰۴۵ تومان و درهم با رشد ۲ تومانی ۸۰۹ تومان فروخته می‌شود.