صدرنشینی گروه فرآورده های نفتی

به گزارش افکارنیوز،در نتیجه معاملات روز جاری بازار سهام فرآورده های نفتی با اقبال سرمایه گذاران توانستند صدرنشنین برترین گروه های صنعت در تالار حافظ شوند.

در داد و ستدهای روز جاری سرمایه گذاران بیش از ۴۹ میلیون سهم صنعت فرآورده های نفتی را در ۳هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کرد که ارزش این معاملات بیش از یک هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال بود.

گروه مالی و خودرویی ها نیز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. سرمایه گذاران تالار حافظ در این روز بیش از ۲۹۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۲هزار و ۶۹ میلیارد ریال در ۳۹هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

در بازار امروز افت قیمت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات، فولاد مبارکه، ایران خودرو و ملی مس بیشترین تاثیر را بر کاهش ۱۶۷ واحدی شاخص کل داشتند. در این میان نمادهای ارتباطات سیار و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر این متغیر مانع افت بیشتر شاخص شدند.

شاخص صنعت نیز امروز ۸۸ واحد پایین آمد و شاخص بازار اول در حالی ۲۰۹ واحد افت کرد که شاخص بازار دوم ۱۲۹ واحد بالارفت.

همچنین در این روز نمادهای ارتباطات سیار، سخت اژند، داروسازی امین، بیمه دانا، ایران مرینوس، بیمه البرز و تولی پرس با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند. این در حالی بود که نمادهای فرآورده های نسوز ایران، پلی اکریل، جام دارو، کارخانجات تولیدی شهید قندی، تامین ماسه ریخته گری، شکر شاهرود و پگاه آذربایجان غربی با بیشترین افت قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران امروز برای تصاحب نمادهای مخابرات، داروسازی زهراوی، داروسازی جابربن حیان، گروه دارویی سبحان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری ساختمان ایران طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش متعلق به نمادهای حفاری شمال، فرآورده های نسوز آذر، نیرو ترانس، حق تقدم گروه صنعتی بارز، پارس پامچال، افست و سیمان قائن بود.

گفتنی است بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز متعلق به نماد پالایش نفت اصفهان با معامله ۴۱ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۳ میلیارد ریال بود. پس از آن بانک صادرات با معامله ۳۴ میلیون سهم و ایران خودرو با معامله ۱۸ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین بیشترین ارزش معاملات نیز پس از پالایش نفت اصفهان، متعلق به پالایش نفت بندرعباس با معامله ۱۱۴ میلیارد ریال وتولید اتومبیل سایپا با معامله ۶۱ میلیارد ریال بود.