لاریجانی: اقتصاد مقاومتی پایه‌ پیروزی بر تورم و تحریم‌ است

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در جلسات متعدد مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت، در روزهای گذشته با تدبیر رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و این امر پایه‌های مهمترین اقدام به‌هنگام در رشد و بالندگی کشور و مقاومت و ایستادگی ملت محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت ذی‌قیمت نیروی متخصص در کشور و منابع انرژی و معادن موقعیت ژئوپلتیک کشور و جایگاه کشور در منطقه همه و همه زمینه جهش اقتصادی در کشور را فراهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنین موقعیتی آنچه موتور محرک این جهش اقتصادی محسوب می‌شود اراده قوی برای رونق تولید در داخل و استقلال اقتصادی است که در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به اهم آن توجه شده است.

لاریجانی اظهار داشت: با این روش می‌توان اتکا به نفت را کاهش داد با این سیاست‌ها می‌توان برای کاهش بیکاری گام اساسی برداشت. با این تدبیر می‌توان بر تورم چیره شد و با این سیاست‌ها می‌توان در مقابل تحریم‌های ظالمانه ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: جهت تحقق این امر اساسی در کشور لازم است اولا محور اصلی بررسی‌ها و تلاش‌ها در کمیسیون‌های تخصصی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد. پیشنهادات مختلف وقتی مورد مطالعه قرار گیرد که هزینه‌های جاری را کاهش و به رونق تولید مدد رساند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: همه کمیسیون‌های مجلس در این زمینه مسئولیت مهمی بر دوش دارند و صرفا مراد کمیسیون‌های اقتصادی نیست. به عنوان نمونه کمیسیون فرهنگی با همین دید باید فضای رونق اقتصادی را در بعد تولیدات فرهنگی و هنری و اقدامات رسانه‌ای پیگیری کند. کمیسیون آموزش زمینه‌های همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها و بخش‌های تولیدی را اولویت خود قرار دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: طبعا مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعات لازم جهت رفع نیازهای کمیسیون‌ها را با جدیت دنبال کند و پل مهمی باشد برای ارتقاط انجمن‌های علمی و مراکز پژوهشی با مجلس.

وی افزود: در این زمینه همکاری کمیسیون‌ها با بخش‌های تخصصی دولت ضروری است تا چنانچه نیاز به اصلاح قوانین و یا ارائه قوانین جدید وجود داشته باشد حتی‌المقدور از طریق لوایح دولت صورت گیرد که در هنگام بررسی به دلیل بار مالی دچار مشکل اصل ۷۵ قانون اساسی نشود.

وی افزود: لازم می‌دانم از مجالس کشورهای اسلامی که دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفتند و با حضور قوی خود در کنفرانس بین‌المجالس اسلامی به بررسی مسائل امروز جهان اسلام پرداختند تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: جضور چشمگیر پارلمان‌های کشورهای اسلامی همبستگی امت اسلامی را بهتر نشان داد و این پیام را منعکس کرد که ملل اسلامی از قدرت و تدبیر لازم جهت مواجهه با چالش‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخوردارند و نیاز به ورود به کشورهای بزرگ که نقش مزاحم دارند، نیست و امیدوارم دبیرخانه کنفرانس تلاش جدی جهت پیگیری مصوبات کنفرانس داشته باشد.

لاریجانی اظهار داشت: لازم میدانم از همه نهادها و وزارتخانهها که در اجرای آبرومندانه این کنفرانس همت داشتند تشکر کنم. مخصوصا از همکاران آقایان بروجردی، جلالی، معاونت اجرایی و نیز امور بینالملل مجلس،تشریفات و ترابری که زحمت زیادی را متقبل شدند سپاسگزاری میکنم. آرزوی توفیق برای همه عزیزان را دارم.