گرانی شب عید را به این شماره اعلام کنید

به گزارش افکارنیوز، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: با توجه به نزدیکی شب عید شاهد کاهش قیمت ها هستیم و هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک شویم رونق بازار نیزبیشتر مشهود می شود.

علیرضا ارزانی ممقانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال های گذشته و به ویژه سال ۹۱ شاهد افزایش قیمت ناگهانی انواع خشکبار بودیم که با تهمیدات ویژه سعی کردیم مانع ادامه این روند شویم.

وی درباره عرضه آجیل و خشکبار در نمایشگاه های بهاره توضیح داد: باید گفت تجربه برگزاری نمایشگاه های بهاره و یا پاییزه در کشورمان تقریبا موفق نبوده و به دلیل پایین بودن قیمت ها به نسبت بازار بارها مشاهده شده که کیفیت اجناس در سطح مطلوبی نیست.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار به تمام اتحادیه های کشور اعلام کرده که باید مانع عرضه آجیل بی کیفیت در چنین نمایشگاه هایی شوند زیرا این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ارزانی تاکید کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه های بهاره، بازرسی ها به طور مستمر انجام خواهد شد و برا ی این کار هم رییس اتحادیه ها و هم معاونان وهیات رییسه ها بازدید روزانه دارند و همچنین برای افزایش میزان بازرسی ها ازافراد قدیمی و خوشنام صنف به عنوان بازرس افتخاری دعوت کرده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه در یکی دو سال گذشته توان اقتصادی مردم به میزان قابل توجهی پایین آمده و نمی توان انتظار داشت که بازار رونق شدیدی داشته باشد اما برای تامین آجیل و خشکبار مورنیاز شب عید تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی گفت: خوشبختانه شاهد کاهش قیمت ۴۰درصدی برخی از اقلام خشکبار هستیم.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور توضیح داد: سال گذشته به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ها و همچنین تحریم خرید ازسوی مردم شاهد لطمات فراوان به تولید و بازار فروش بودیم وحتم دارم که چنین موردی دیگر اتفاق نیافتد.

وی در مورد چگونگی ثبت شکایت ها واحدهای عرضه کننده آجیل در نمایشگاه های بهاره اظهار داشت: مردم هنگام خرید به مواردی مانند کهنگی، رنگی بودن ، پرنمک بودن محصولات توجه کرده و در صورت هر گونه شکایتی موارد را به اتحادیه شهرها و شهرستان ها اطلاع دهند و اگر از سوی اتحادیه ها رسیدگی نشد با شماره ۱-۸۸۹۲۵۸۹۰ (اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار ) تماس گرفته و شکایت خود را هم از واحد صنفی و همچنین اتحادیه مورد نظر ثبت کنند.