به گزارش افکارنیوز، عبدالعظیم آقاجانی در مورد الزامات اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: حدود ۵ سال پیش تحقیقی در مورد مصرف انرژی صنایع مختلف انجام و میزان انرژی مصرفی متعارف هر صنعت مشخص شد.

وی ادامه داد: برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بهتر است دولت با توجه به این معیارهای تعیین شده، نسبت به اعطای تسهیلات به صنایع مختلف برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام کند.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات بابت بهبود مصرف انرژی صنایع چوب باعثکاهش هزینه تولید ‌آنها و رقابت‌پذیری تولیدات صنعتی کشور می‌شود، تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی از تکنولوژی بسیار قدیمی در تولید استفاده می‌کنند و هیچ اقدامی برای بهبود مصرف انرژی انجام نداده‌اند که دولت نباید به چنین واحدهایی تسهیلات اختصاص دهد، بلکه یارانه باید به واحدهایی اختصاص یابد که میزان مصرف انرژی آنها در یک حد متعارف قرار دارد.

آقاجانی تأکید کرد: باید یک دوره ۳ تا ۵ ساله برای بهینه‌سازی مصرف انرژی صنایع در نظر گرفته شود تا در این مدت اقدامات لازم برای کاهش مصرف انرژی در واحدهای تولیدی صورت گیرد.

وی افزود: در عین حال قیمت انرژی نیز باید در این مدت به صورت پلکانی اصلاح شود زیرا ثابت ماندن قیمت انرژی باعث اتلاف انرژی خواهد شد.