پیش بینی مدیر عامل بانک پارسیان

به گزارش افکار ، مديرعامل بانک پارسيان اضهار داشت، تاريخچه بانک پارسيان بسيار با افتخارو باعظمت است. زماني که اين بانک فعاليت خود را آغاز کرد طوفاني در نظام بانکي برپا شد و بسياري از بانک هاي ديگر را نيز تحت تاثير قرارداد بطوريکه بانک ها به فکر تغيير روش افتادند تا در اين حرکت رقابتي جا نمانند.

وی با اشاره به اینکه شعب بانک پارسیان به عنوان نماد ارایه خدمت و نگرش نو در خدمات بانکداری کشور شناخته شده است تصریح کرد: طی این سال ها بانک پارسیان روند بسیار خوبی داشته و خوشبختانه همچنان به عنوان یک برند با ارزش در صنعت بانکداری کشور مطرح است.

دکتر دیواندری ضمن قدردانی از همکاران پارسیانی گفت: با تلاش و دستان مسیحایی شما نام تجاری بانک پارسیان رقم خورده است ودر حقیقت شما همکاران صف در شعبه، عشق و هنر می آفرینید و به جامعه اقتصادی تقدیم می کنید.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: من هیچ جایی را بهتر از بانک برای خدمت به مردم خوب کشورمان نمی شناسم و شما همکاران پارسیانی نیز باید به نقش مهم خود واقف باشید و بدانید که وظیفه خطیری داشته و خدمات بزرگی انجام می دهید.

وی با اشاره به اینکه من هم به اندازه شما عزیزان تعصب پارسیانی دارم تصریح کرد: اطمینان دارم که در آینده بانک پارسیان به خاطر داشتن ظرفیت های بسیار بالا به عنوان حرفه ای ترین بانک کشور معرفی خواهد شد. پس لازم است با فراگیری آموزش های لازم خودمان را برای رقابت با بانک های خارجی آماده کنیم.

به گفته وی پارسیان در آینده، بانکی خواهد شد که رقبا از آن الگو برداری می کنند. مدیرعامل بانک پارسیان ضمن خطاب به دوگروه نیروی جوان، خلاق و باانگیزه و همچنین نیروی مجرب که در بانک پارسیان ایفای نقش می کنند تصریح کرد: خیلی خوشحال می شوم که ببینم شاگردان جوان و خلاق در بانک پارسیان از همکاران مجرب ما که در پست های مختلف مشغول بکار هستند پیشی گرفته و فرآتر رفته اند، چرا که این نشان دهنده آن است که بانک پارسیان از پتانسیل های نسل جوان خود به خوبی استفاده کرده است و معتقد است که توانمند سازی نیروی انسانی در بستر کار ایجاد می شود.

وی افزود: من معتقدم اگر به نیروی انسانی اعتماد کنیم و اجازه دهیم مهارتهایش را توسعه دهد طبیعتا برای آینده سرمایه گذاری بزرگ و خوبی را انجام داده ایم.

به گفته دکتر دیواندری مهمترین تحولی که صنعت بانکداری دنیا در سال های اخیر بوجود آورده و به سمت آن رفته، تحول در مدل تشریفات بانکی است. وی گفت: شکل بانکداری دنیا تغییر کرده است بطوریکه دیگر خدمات و پرداخت خرد، بخش کوچکی از فعالیت های بانکی را تشکیل می دهد.

وی افزود: زمانی که مشتری وارد شعبه ای از یک بانک مدرن می شود فقط ۳ الی ۴ کانتر دریافت و پرداخت در حال فعالیت می باشد و بقیه قسمت های شعب آفیش هایی هستند که بانکداری اختصاصی، بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و همچنین خدمات لیزینگ و بیمه ای بانک در آن انجام می شود.

دکتر دیواندری خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم با اعتماد و تکیه بر توان شما همکاران پارسیان، اولین بانکی خواهیم بود که در کشور بانکداری مدرن را اجرا و بتدریج گسترش می دهیم و نشان خواهیم داد که بانک پارسیان با توان بالا آماده رقابت با بانکهای خارجی است.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: درواقع در بیزینس سنتر یک شعبه، کارهای مهم کلیدی از جمله بازاریابی، جلسات تجاری و عقد قراداد و توافقات انجام می شود، یعنی در بانکداری مدرن شعبه، فضای خود را برای کارهای مهم تر که همان فعالیت های اقتصادی موثر است خالی می کنیم و تحقق این مهم امکان ندارد مگر آنکه تمام الزامات کار بتدریج فراهم شود که یکی از آنها پیشرفت در بخش IT و بخش های مربوط به آن است.

دکتر دیواندری با اشاره به اینکه در آینده با گسترش خدمات الکترونیک، پرداخت ها به طور کلی حذف خواهد شد، ادامه داد: وقتی این اتفاق رخ دهد، این سوال برای ما پیش می آید؛ هنگامی که مشتری برای گرفتن خدمات به شعبه مراجعه کند، پس شعبه به چه کار می آید؟! وی در پاسخ به این پرسش گفت: دراین بانکداری از شعب برای بازاریابی و برگزاری جلسات تجاری استفاده می شود و رییس شعبه نیز به عنوان یک مدیرعالی بانک و یک هماهنگ کننده فعالیت های بانک تبدیل می شود.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اینکه درمدل های جدید کسب و کار، برنامه ریزی کرده ایم که بانک پارسیان تا سال ۲۰۲۰ از نظر اولویت و بخش بندی مشتریان تبدیل به بانک حرفه ای شود، گفت: تقریبا پس از یک هفته از حضور من در بانک پارسیان این بنا گذاشته شد که بتدریج تحولات این بانک در مدل کسب و کار شروع شود. وی افزود: ما در بانک پارسیان افتخار تاسیس مرکز نوآوری با تکیه برمدل های کسب و کار را داریم چرا که معتقدیم اهداف و ظرفیت های بانک بسیار فراتر ار مدل های سنتی است.

دکتر دیواندری با تاکید بر اینکه پرتفوی بانک باید در خصوص منابع و مصارف، متعادل و موزون باشد گفت: همکاران از این پس در اجرای بسته های اعتباری جدید اهتمام ورزند، چرا که افزایش تسهیلات باعثمی شود که درسایر بخش ها هم شاهد رشد باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به اهمیت بازاریابی اشاره و خاطر نشان کرد: در شناسایی مشتریان، خصوصا مشتریان ارزی و جذب آنها، تلاش بیشتری داشته باشید چراکه این بهترین رویکرد برای بانک است.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: بانک پارسیان در توافقات ژنو یکی از هفت بانکی است که اجازه دادند با اروپا تعامل داشته و کار کند. بسیاری از بانک های کشور از طریق پارسیان فعالیت های ارزیشان را انجام می دهند و در حال حاضر پارسیان در هند، ترکیه، عراق و چین و بسیاری از کشور های دیگر فعالیت ارزی انجام می دهد.

دکتر دیواندری کار وصول مطالبات را فرآیند بسیار تخصصی برشمرد و افزود: باید همه باهم همکاری کرده و زمینه های مذاکره با مشتری را افزایش دهیم. شرکت تامین اندیش نیز باید همکاری لازم را انجام دهد و برای پارسیان با اولویت اول سرویس دهی مطلوب داشته باشد. در مورد بخشی از مشتریان خاص که نیاز به مذاکره دارند، لازم است شرکت تامین اندیش به عنوان بازوی بانک و بخش حقوقی وارد عمل شود.

مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید برتلاش همکاران در راستای حفظ وافزیش منابع به حاضرین درگردهمایی گفت: علاوه بر حفظ منابع در پی جذب مشتریان جدید باشید. باید در راستای جذب سبد بهینه ای از سپرده ها اقدام کنیم و ابزارهای قوی برای جذب و تکریم مشتریان داشته باشیم. وی خاطر نشان کرد: طرح نوید پارسیان برای شروع کار طرح خوبی است انتظار من این است که ما در بلند مدت خدمات بیشتری به مشتریان ارایه دهیم.

دکتر دیواندری دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اینکه نیروهای انسانی، سرمایه های ارزشمند بانک هستند تاکید کرد: می بایست برامرآموزش نیروی انسانی اهتمام ورزیم و آموزش بانک نیز باید به عنوان مشاور امین پرسنل در افزایش مهارت های همکاران به خوبی عمل کند. وی افزود: کار و هنر نیروی انسانی وفادار به بانک پارسیان، اقتصادی است که فرصت ها را شکار می کند.

دکتر دیواندری، ۴محور اصلی برای تغییر مدل های قدیمی و سنتی به مدرن را یادآور شد و خاطرنشان کرد چهار مدل یادشده عبارتند از: ۱ - در محور قراردادن مشتری۲ - ایجاد هم افزایی در فعالیت های مکمل۳ - آموزش کلیه نیروی انسانی به صورت یکپارچه و حرفه ای ۴ - انعطاف سیستم یکپارچه IT ۴محور اصلی برای تغییر مدل های قدیمی و سنتی به مدل جدید و مدرن در بانک های بزرگ دنیا نیز وجود دارد که بانک پارسیان نیز باید به این ۴ اصل توجه ویژه داشته باشد.

وی خطاب به روسای شعب، حوزه ها و مدیران ستادی و همکارانی که درگردهمایی حضور داشتند و همچنین همکاران سراسر کشور رو کرد و گفت: همکاران گران قدر، من با تمام وجود به شما عشق می ورزم چرا که باور دارم؛ سرمایه ارزشمند بانک، شما هستید.

وي تصريح کرد: زماني که همکاران بانکشان را با تمام وجود دوست داشته باشند مشکلات حل مي شود. من در جهت شناخت انتظارات همکاران و در جهت ايجاد تعادل بين منافع همکاران، منافع مشتريان و منافع سرمايه گذاران پيش مي روم و از شما مي خواهم هر چه مهارت داريد بکار گيريد که موفقيت بانک پارسيان بدست شما رقم خواهد خورد.