توصیه به خرید پله ای متکی بر تحلیل

به گزارش افکارنیوز،در روز گذشته شاهد تغییر روند شاخص کل بورس بودیم بطوریکه شاخص به ۸۰۱۰۵ واحد رسید و با رشد ۳۱۹ واحدی مواجه شد.

در همین راستا، لطفی، مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک کشاورزی اظهار داشت: به اعتقاد بنده روند بازار سرمایه تا نیمه اسفند ماه سال جاری به همین منوال خواهد بود و از ۱۵ اسفند ماه با بازگشایی تمامی نمادها، بازار مطابق جهت اصلی خود حرکت خواهد کرد.

لطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی نمادهایپتروشیمیهنوز بسته هستند و با بازگشایی آنها شاهد منفی شدن بازار خواهیم شد، لذا در مورد پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال ۹۲ اظهار نظر نمی توان کرد. در نتیجه پس از بازگشایی تمامی نمادهای پتروشیمی و رفع شدن کلیه ابهامات می توان در مورد ادامه روند بازار سرمایه اظهار نظر کرد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک کشاورزی عنوان کرد: وضعیت بازار در بلندمدت مثبت خواهد بود و همچنان بازار سرمایه در سال ۹۳، برترین بازار از نظر بازدهی خواهد بود بطور کلی، بازار سرمایه با دید بلندمدت هم به دلیل قدرت نقدینگی بالا و هم به جهت حمایت دولت از این بازار در راستای کنترل تورم، بهترین بازار خواهد بود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مصوبه دستورالعمل جدید معاملاتی برای کوتاه مدت اجرایی باشد و از نیمه اسفند ماه محدودیت سفارش فروش حذف شود. مصوبه مذکور که در راستای حمایت از سهامداران حقیقی بود، باعثضرر بازار سرمایه شده است و سهامداران به دلیل محدودیت در حجم فروش، در موقع خرید نیز با حجم محدودی سهام خریداری می کنند تا برای فروش سهام خود دچار مشکل نشوند. در نتیجه سهامداران با حجم محدود اقدام به خرید و فروش می کنند و علاوه بر این، از جمله معایب مصوبه مذکور این است که از ساعت ۱۲ به بعد عملکرد بازار قفل می شود.

لطفی اظهار داشت: به اعتقاد بنده سه صنعت بانکداری، خودرو و دارویی در سال ۹۳ نسبت به سایر صنایع بازدهی بیشتری را نصیب سهامداران خواهند کرد. صنعت خودرو با توجه به حمایت هایی که قرار است از این صنعت صورت بگیرد و همچنین با توجه به لغو تحریم ها و علاوه بر این، به دلیل افزایش قیمتی که دارند، می توان چشم انداز مثبتی را برای این صنعت در سال ۹۳ متصور شد. بنابراین این صنعت در صورت اصلاح ساختار مالی شرکت های خودرویی، می تواند سود مناسبی را نصیب سهامداران کند.

در حوزه بانکداری نیز با توجه به لغو تحریم ها و افزایش تراکنش های مربوط به افزایش صادرات و واردات می توان انتظار سودآوری مناسبی را در این صنعت داشت. همچنین صنعت دارویی با توجه به مجوز افزایش قیمت و لغو تحریم ها نیز چشم انداز مثبتی خواهد داشت و برای تأمین مواد اولیه با توجه به لغو تحریم ها با مشکل خاصی رو به رو نخواهد شد و می توانند با ظرفیت کامل تولید کند.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده، قیمت های کنونی سهام برای خرید بسیار مناسب هستند و سهامداران با خرید پله ای و متکی بر تحلیل می توانند سودآوری مناسبی را کسب کنند همچنین توصیه اکید بنده به سهامداران این است که در شرایط کنونی از فروش سهام جداً پرهیز کنند.