به گزارش افکارنیوز، مهم نیست که شما در محیط کاریتان چه پست و مقامی دارید، به سادگی می توانید گام هایی بردارید که در جهت ایجاد ارتباط حقیقی با همکارانتان و یا فراتر از باشد مثل زمانی که از همکارتان می پرسید " آخر هفته طور بود؟ ". این کار باعثپیوند میان همکاران می شود که خود عاملی برای موفقیت بیشتر است.

۵ گام اساسی برای روابط کاری واقعی وجود دارد که باعثارتباط کاری مناسب و دوستانه بین اعضای گروه در یک محیط کاری می شود.

شما آغازکننده رابطه خوب هستید

در گذشته ارتباط کاری اینگونه بود که در اولین ارتباطتتان هرگز در مورد احساساتتان چیزی بروز ندهید علایقتان به موسیقی، تکنولوژی، ورزش و مد نباید در محیط کار در وهله اول بازگو شود. مخصوصا اگر یک کارآفرین جوان هستید بهتر است که از علایقتان چیزی نگویید زیرا این کار شما را غیر حرفه ای جلوه می دهد و ممکن است از ارزشتان کم کند. اما در سال های اخیر تغییراتی در این باره به وجود آمده که گفته شده بهتر است کمی در مورد زندگی شخصیتان صحبت کنید مثل حستان نسبت به نوشتن یا تولید یک قطعه موسیقی.

با سهیم کردن دیگران در مورد احساستان نه تنها با کارمندانتان ارتباط بهتری برقرار می کنید بلکه باعثمی شوید آنها هم با شما درد و دل کنند و احساسشان را در مورد مسائل مختلف با شما در میان بگذارند. در نتیجه ما محیطی را به وجود می آوریم که افراد بسیار آزادانه با یکدیگر گفت و گو می کنند و تفاوتی میان " کارشان " و " منزلشان " قائل نمی شوند. بنابراین ما به کارمندان اجازه می دهیم نظرات خود را آزادانه و راحت بیان کنند. این نظرات که توسط کارمندان بیان می شود باعثایجاد ایده های بزرگ برای مشتریان شده و همچنین منجر به پیشرفت خودمان هم می شود.

با همکارانتان سرگرمی درست کنید

تصمیم به استفاده از اطلاعات جدید در مورد علایق اعضای گروه باعثایجاد فرصتی برای ارتباط برقرار کردن میان کارمندان می شود. وقتی که بدانید علایق اعضای گروهتان چیست می توانید از این علایقشان برای ایجاد سرگرمی استفاده کنید. این نوع از ارتباط باعثمی شود که اعضای گروهتان هم زمان حرفه و احساسات شخصی شان را به کار ببندند. بنابراین با اعضای گروهتان هر سه ماه یکبار برنامه ریزی در مورد علایقشان داشته باشید. این مسئله میزان و مقدار پول و سرمایه تان نیست بلکه خصیصه و کیفیت زمانی را می رساند که شما صرف گفتگو در مورد مسائل مختلف با همکارانتان کردید.

بدانید که چه وقت باید چندین کار را همزمان با هم انجام دهید

اخیرا افراد در جلساتشان با لپ تاپ شخصی خود که روبه رویشان است شرکت می کنند. و به جای تمرکز بر روی جلسه به چک کردن ایمیل هایشان می پردازند این کار باعثمی شود که ارتباط بین کارمندان سخت تر شود و نتوانند به سخنان دیگران گوش داده و نظراتشان را در جلسه بیان کنند این عدم توجه باعثبی میلی و مانع ارتباط صحیح می شود. اگر ما درحالی که کارهای خودمان را انجام دهیم همزمان به کسانی هم که در جلسه هستند و روبه روی ما قرار دارند کاملا توجه کنیم در نتیجه ما چند کار را باهم انجام میدهیم در این صورت مشکلی به وجود نخواهد آمد و ارتباط بهتر و ارزشمند تری بین ما و اعضای گروه شکل می گیرد.


برای انجام امور آماده باشید اما انتظاراتتان را هم بدانید

گاهی اوقات انسان مشتاق است که ایده های جدیدی را به وجود آورد اما این اشتیاق و هیجان اغلب باعثنگرانی هایی هم میشود زیرا که همیشه نمیتوانیم زمان کافی برای نوآوری های جدید داشته باشیم. این نکته بسیار مهم است که اندازه ی انتظاراتی که از خود دارید را تعیین کنید.

رویکردتان را تغییر دهید. به جای اینکه تلاش کنید تا در سرتاسر یک طرح نوآورانه حضور داشته باشید تلاش کنید تا در تنظیم و برقراری آن طرح با دیگران همکاری کنید و در واقع سهمی از آن را به عهده بگیرید. آری این سطح از انتظارات برای اعضای گروه بسیار مهم است همیشه باید به خودتان یادآوری کنید که زمانتان را در کجا سپری میکنید.

اعضای گروه میخواهند میزان همکاریتان را ببینند اما شما باید برای همکاری سطح میل و علاقه و همچنین برنامه کاری‌تان را در نظر بگیرید. گفتن " نه " گاهی اوقات به مراتب بهتر از گفتن " بله " است که باعثشود شما در مقابل دیگران شرمنده شوید.

بدون در نظر گرفتن خلق و خوی شخصی همیشه در کار رفتار ثابتی داشته باشید

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که حالات کلی رفتار ما در سرتاسر یک جلسه ی کاری تاثیر خواهد گذاشت. اگر احساس خستگی یا انرژی منفی داشته باشید نباید آن را به افراد گروهتان که در کسب موفقیت تلاش می کنند منتقل کنید. زیرا که با این کار ما روابطمان را با همکاران مان دشوارتر می کنیم و دچار سردرگمی میشویم در نتیجه جریان ارتباطات با دیگر افراد قطع خواهد شد.

همکارانتان نباید تا قبل از اینکه به شما نزدیک شوند خلق و خوی شخصی تان را پیش بینی کنند. آنها از شما انتظاراتی دارند سعی کنید در ابتدای هر جلسه کاری رفتار خود را از نو برقرار سازید تا آرامش یابید و نگذارید خلق و خوی بد شما در آن روز روی افرادی که در جلسه هستند تاثیر بگذارد. گوش دادن به یک موسیقی می تواند کمکتان کند تا خلق و خوی آن روزتان را بهتر کنید. اعضای گروهتان را در مسیری مثبت حمایت کنید طوری که آنان باور کنند که شما به خاطر آنها در جلسه حضور دارید. به همکارانتان نشان دهید که قادرید تا انرژی منفی را از محیط اطراف دور کنید.

اینها بهترین روش هایی است که شما با استفاده از آن می توانید روابطی صمیمانه را با همکارانتان ایجاد کنید. حالا نوبت شماست تا این تغییرات را ایجاد کنید و ببینید که چه اتفاقی می افتد وقتی که یک رابطه دوستانه و صمیمانه با همکارانتان در محل کار ایجاد کردید.