به گزارش افکارنیوز، بیایید با واقعیت روبه‌رو شویم، هیچ راهی وجود ندارد که مایکروسافت به ویندوزهای کلاسیک و قدیمی خود بازگردد.

ویندوزهایی که بسیاری از کاربران با محیط آن آشنا بودند ولی مایکروسافت در نسخه های جدید کاملا آن را دگرگون کرده است.

همانطور که ویندوز ویستا با موفقیت جایگزین ویندوز ۷ شد، ویندوز ۹ نیز همانند پشتیبانی برای ویندوز ۸ است.

در ویندوز ۷ با ساختارشکنی ویستا مواجه نیستیم بلکه هر چه هست، بهتر شدن محیط و کارایی ویندوز ۷ است.

حال دگرگونی سرویس ویندوز نیازمند برآورده کردن انتظارات کاربران هم است. انتظاراتی که از نسخه «ویندوز ۹» داریم در ۱۰ مورد زیر خلاصه می شود:

# «ویندوز ۹» دو در یک است و جوابگوی نیازهای تبلت و پی‌سی است. ویندوز ۸ هم برای تبلت و هم پی‌سی قابل استفاده است ولی به دنبال ارائه چنین قابلیتی، مشکلاتی هم در کاربرد ویندوز برای کاربران ایجاد شد. در «ویندوز ۹» باید قابلیتهای کاربرد برای پی سی و تبلت(یا به احتمال زیاد تلفن همراه) مجزا باشد تا قصور ویندوز ۸ در ارائه خدمات کاربری به حداقل برسد.



#یکی از دلایلی که کاربران توجه اندکی به اپلیکیشن‌های ویندوز نشان می‌دهند، ضعف رابط کاربری ویندوز نسبت به اندروید و ios است. در حال حاضر رابط کاربری مایکروسافت حتی کیفیت کافی برای گفتگو درباره برنامه اپلیکیشن های ویندوز را ندارد که متأسفانه به خاطر بی توجهی «مترو اپ»(Metro app) است.



#مایکروسافت به لطف سیستم عامل ترکیبی(هیبرید) برنامه‌های موبایل کمتری را حمایت می‌کند و کاربران می‌توانند به جای این اپلیکیشن‌ها، برنامه کامل دسکتاپ را داشته باشند. این موضوع بار دیگر حمایت کامل مایکروسافت از برنامه‌های کلیک به جای تاچ را عیان می‌کند. شاید در ویندوز ۹، مایکروسافت امتیاز عمده ای در برنامه ها و اپلیکیشن های دسکتاپ و تاچ ارائه دهد. عملکرد چند کاره ویندوز روی تلفن همراه هنوز چند قدم دورتر از کاربرد موثر و عملی است و نیازمند برنامه های مترواپ است. این در حالی است که مترواپ بیشتر از موبایل و تبلت، پاسخگوی نیازهای دسکتاپ است و عملکرد چند کاره ویندوز را در دسکتاپ افزایش می دهد. ولی در موبایل و تبلت تا حد زیادی بهره وری را کاهش می دهد.


#در سیستم عامل مک، ‌ لانچ‌پد زمانی حاضر می‌شود که مورد نیاز کاربر باشد و زمانی که سیستم عامل بالا می آید نشانی از آن مقابل شما وجود ندارد. مترو به خوبی می توانست این قابلیت را داشته باشد و به جای اینکه برای دسترسی به دسکتاپ رجوع شود، همانند لانچ‌پد زمانی که مورد نیاز است در دسترس کاربر قرار بگیرد. اگر مایکروسافت با ایده تقسیم دسکتاپ موافق نیست. حداقل می تواند به حالت مترو اجازه مخفی شدن دهد. مخصوصا برای کاربران لپ تاپ اجازه دهد که حالت دسکتاپ را خودشان انتخاب کنند تا به جای آن با راه اندازی دستگاه ناخودآگاه با مترو مواجه شود.


#آیکون‌های مترو اطلاعات گسترده ای به کاربر می دهد بدون آنکه نیازی به راه اندازی آن باشد. این ایده در کنار فوایدی که دارد، می تواند به نوبه خود موجب به هم ریختگی صفحه شود هر چند برنامه هایی همچون(oblytile) وجود دارد که با نصب آن می توان آیکونهای رابط کاربری را به آیکونهای کوچک تغییر داد. شاید در ویندوز ۹ تنظیم اندازه آیکونها، در یک پالت قرار بگیرد.


#ویندوز ۸ در تبلت های مایکروسافت معمولا با کمبود فضای ذخیره مواجه است. ویندوز ۸ حدود ۱۸ گیگابایت حجم دارد و این به آن معناست که وقتی شما یک تبلت ۳۲ گیگ خریداری می کنید، نیمی از فضای ذخیره برای ویندوز صرف می شود. هر چند امکان خریداری حافظه جانبی برای تبلت وجود دارد ولی بهتر است ویندوز ۹ از حجم کمتری برخوردار باشد. حجم کمتر ویندوز ۹ یک نوع استراتژی بازاریابی نیز می تواند باشد.


#وقتی مترو UI برای اولین بار رونمایی شد پیمایش افقی چرخش موس کمی عجیب و بیگانه به نظر رسید. به احتمال زیاد پیمایش افقی در ویندوز ۹ محدود شده و به حالت عمودی باز می گردد.


#جستجوی ویندوز ۸ تقریبا قدرتمند است و امکان جستجوی کلمات کلیدی حتی در فایلهای ایندکس را فراهم می کند. با این حال هر قدر این جستجو قدرتمند است، آشفته هم به نظر می رسد چرا که جستجوی برنامه های نصب شده روی دسکتاپ به دلیل تفاوت با آنچه در رابط کاربری تبلت است را با مشکل مواجه می سازد. ویندوز ۹ می تواند از(Tophit) اپل برای جستجو بهره ببرد.


#از آنجا که مایکروسافت پروایدر ایمیل مخصوص خود را دارد با سرویسهایی همچون «جی میل» در تداخل است. کاربران «جی میل» که از تقویم در مترو اپ استفاده می کنند گزینه ای برای اضافه کردن جی میل ندارند. میل اپ همچنین ایمیلهای pop را ساپورت نمی کند.


#در ویندوز ۸ اطلاعات اولیه همچون زمان و تاریخ در قالب یکی از آیکونهای مترو اپ به نمایش در می آید و زمانی آنها را می بینید که بخواهد. مرکز اطلاع رسانی اولیه متمرکز در ویندوز ۹ می تواند تقویت شود.