نیروی محرک جدید در بازار سهام چیست؟

به گزارش افکارنیوز،اصلاح دستورالعمل در واقع یک نیروی محرک جدید در شرایط خاص بازار است.

شاهین چراغی، مدیرعامل کارگزای مهرآفرین در خصوص اصلاح دستورالعمل معاملات اعتباری کارگزاران اظهار داشت: کاربرد دستورالعمل معاملات اعتباری به وضوح قابل لمس نبود به همین دلیل انجام اصلاحیه بر روی آن، کاربرد این دستورالعمل را بهینه کرد.

وی افزود: اصلاح این دستورالعمل موجب افزایش صف های خرید در بازار خواهد شد که امیدواریم با اصلاح این دستورالعمل، شاهد رفع محدودیت های اعمال شده باشیم تا بدین ترتیب، ب ازار به روزهای عادی باز گردد و نقد شوندگی افزایش یابد.

چراغی درخصوص حرکت های بازار در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: وقتی که قانونی تصویب می شود بازارها به طور حتم به قوانین عکس العمل نشان می دهند که این حرکت های بازار طبیعی است.

وی در پایان در خصوص روندبازاربیان داشت: شاخص بازار تنها یکی از ملاک های وضعیت بازار است، مهم ترین مشخصه بازار نقدشوندگی است به همین دلیل به سهامداران توصیه می کنم به هیچ وجه به حرکت شاخص توجه نکنید و نقدشوندگی را مهم ترین وضعیت بازار در نظر داشته باشید به این دلیل که افزایش نقدشوندگی موجب افزایش جذابیت بازار می شود.

این در حالی است که، براساس دستورالعمل معاملات اعتباری، اعطای اعتبار به سهامداران حقیقی و حقوقی به یک شکل دیده شده بود و سقف اعطای اعتبار به هر دو شخص حقیقی و حقوقی ۱۰ درصد حقوق صاحبان سهام شرکت های کارگزاری بود، به این ترتیب پس از اصلاح این دستورالعمل، افزایش سقف اعتبارات به اشخاص حقوقی ازطرف کانون کارگزاران به سازمان بورس داده شد و در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.