مدیر بزرگترین پایانه صادراتی گل و گیاه خاورمیانه با انتقاد از روند رو به رشد عدم حمایت دولت از باغداران و صادرکنندگان اظهار داشت: متاسفانه برخی میوه های وارداتی به کشور سرطان زا است.
به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب خواجه وند عابدینی ظهر پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات مازندران در سالن اجتماعات استانداری افزود: اکثر میوه های وارداتی که برای مصرف کشور صورت می گیرد آغشته به سموم مختلف برای نگهداری بوده و سرطان زا است.
وی اظهار داشت: نباید با وجود تولید میوه در کشور از کشورهای دیگر واردات داشته باشیم چرا که سیب وارداتی اسرائیلی است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران افزود: بسیاری از برنجهای وارداتی که از هند وارد کشور می شود در آن کشور در مکانهای خاصی طبخ شده و خشک می شود و پس از انجام مراحل مختلف وارد کشور شده و متاسفانه مردم فریب ظاهر برنج و تبلیغات وارد کنندگان برنج را می خورند.
مدیر پروژه آینده سازان بهشت پارس اظهار داشت: در صورت افتتاح بزرگترین پایانه صادرات خاورمیانه در نیمه دوم سال جاری، میزان صادرات گل و گیاه مازندران تا یکسال آینده به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
وی افزود: مشکلات فراوانی نظیر نبود جاده مناسب و زیرساخت های تاسیساتی برق، گاز، آب و مخابرات سبب تاخیر در افتتاح این پروژه شده است.
عابدینی افزود: پروژه پایانه گل و گیاه مازندران شامل دانشگاه، تالار بورس محصولات کشاورزی، مکان گردشگری بوده که در منطقه کم نظیر است.