به گزارش افکارنیوز، ابراهیم نکو در مورد مشکل رخ داده برای انتقال پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی به حساب‌ بانک‌های داخلی اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند امکان انتقال مستقیم وجه به ایران وجود ندارد و برای دریافت آن مجبور هستیم از برخی کشورها کالا خریداری کنیم و از این پول‌های بلوکه شده بابت آن استفاده شود، اطلاعی از این موضوع ندارم ولی براساس توافقات صورت گرفته باید این پول مستقیما به حساب‌های ایرانی واریز شود.

وی ادامه داد: شاید دلیل این مسئله این باشد که هنوز به طور کامل تفاهم نامه‌ها به نتیجه نرسیده و تحریم‌های بانکی به طور کامل برداشته نشده است. اما باید به این نکته اشاره کنم که قرار بود حساب‌هایی از سوی ایران مشخص شود تا کشورهای بدهکار به صورت مستقیم پول را به حساب بانک‌های ایرانی واریز کنند و حتی کشور هند به تازگی اعلام آمادگی کرده که بدهی خود را به ایران پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قطعاً نباید وقتی تفاهم شده است که بدهیهای ایران پرداخت شود، پرداخت این پول منوط به خرید کالا باشد، گفت: البته ما میتوانیم برای خرید برخی مایحتاج کشور از جمله تکنولوژیها از این پولها استفاده کنیم ولی نباید به ازای این بدهیها ایران را موظف به خرید کالا کنند که مجبور شویم به اجبار در برابر طلب خود اقدام به خرید کالا کنیم.