به گزارش افکارنیوز، یک استاد رشته‌ی ارتباطات در این زمینه معتقد است: این تبلیغات نه به واسطه‌ی صداوسیما، بلکه به‌دلیل عمر کوتاه و اقبال عمومی به دولت می‌تواند تأثیر‌گذار باشد.

علیرضا دهقان با بیان این‌که ابتدا باید هدف از تبلیغات مشخص شود، اظهار کرد: دولت وقتی به سمتی حرکت می‌کند که تبلیغاتی را به‌صورت زیرنویس برای «نه گفتن به یارانه» انجام می‌دهد‌، باید ابتدا مشخص کند که می‌خواهد تا چه میزان از این تبلیغات بهره‌برداری کند. این‌گونه که به‌نظر می‌رسد، دولت یک هدف کلی برای این‌گونه تبلیغات در نظر گرفته و در نتیجه، اثر تبلیغات نیز کلی خواهد بود.

او با تأکید بر این‌که یک تبلیغ برای این‌که تأثیرگذار باشد باید به مرکز توجه تبدیل شود‌، گفت: موضوع «نه گفتن به یارانه» این روزها به‌صورت یک موضوع عمومی جا افتاده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت این تبلیغات تأثیرگذار باشد. این اتفاق گام مثبتی در راستای اهداف دولت است، اما باید این مسأله را در نظر گرفت که قطعا همه‌ی کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند، از آن انصراف نخواهند داد.

این استاد رشته‌ی ارتباطات درباره‌ی این‌که اعتماد به رسانه برای قانع کردن مخاطب اهمیت دارد، آیا مخاطبان به صداوسیما اعتماد دارند؟ توضیح داد: تأثیر پیامی که به خود رسانه منتسب است، با پیامی که با واسطه منتشر می‌شود، متفاوت است؛ زیرنویس «نه گفتن به یارانه» به صداوسیما نسبت داده نمی‌شود و مانند اخبار و برنامه‌های صداوسیما نیست که به‌دلیل اعتبار کم این رسانه، محتوای پیام مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. در این حالت، رسانه فقط نقش یک میانجی را دارد و این موضوع، کاملا مدیریتی و اقتصادی است که پذیرش آن توسط مخاطب با اعتماد مردم به دولت رابطه‌ی مستقیم دارد.

دهقان با بیان اینکه دولت چون در ابتدای فعالیتش است، شانس زیادی برای پذیرفته شدن پیامهایش دارد، افزود: دولت هنوز برای تحقق بخشیدن به وعدههایش فرصت دارد. از سوی دیگر، دولت با رأی بالای مردم روی کار آمده است، بنابراین تا حدود زیادی این امکان وجود دارد که پیامهایش با اقبال عمومی مواجه شود و مخاطب را اغنا کند.