به گزارش مهر، قیمت گوشت مرغ در بازارهای میوه و تره بار روز گذشته سه شنبه به نرخ هر کیلو ۲۶۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل از آن ۱۰۰ تومان افزایش داشت.

امروز چهارشنبه نیز قیمت گوشت مرغ با ۱۰۰ تومان افزایش به نرخ ۲۷۵۰ تومان رسید که نشان می دهد با وجود اعلام وزارت بازرگانی مبنی بر تنظیم بازار و ثبات قیمتها اما باز هم در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا قیمتها روز به روز افزایش می یابد.

گوشت مرغ هر کیلو ۳ هزار تومان

گوشت مرغ در بیرون از بازارهای میوه و تره بار با قیمت هر کیلو ۳ هزار تومان به فروش می رسد، به طوریکه این افزایش قیمت حتی فروشندگان را نیز دچار سردرگمی کرده و آنها از بالارفتن قیمت به این سرعت ابراز نگرانی می کنند.

یکی از فروشندگان بازار میوه و تره بار خیابان دماوند با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون مدام قیمتها افزایش یافته است، ادامه داد: با این روند تا آخر هفته قیمت هر کیلو گوشت مرغ به ۳ هزار تومان در بازارهای میوه و تره بار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش قیمت گوشت مرغ بسته بندی شده در بازارهای میوه و تره بار حتی به ۵۷۰۰ تومان هم می رسد.

گوشت گوسفندی در مسیر افزایش

هفته اخیر بازار شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز نیز بوده است، به طوری که در میادین میوه و تره بار شهر تهران قیمت هر کیلو گوشت گردن گوسفندی ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و ران گوساله ۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسد که نسبت به هفته قبل از آن افزایش ۳۰۰ تومانی داشت.

گرچه افزایش قیمت گوشت قرمز نسبت به گوشت مرغ روند کندتری داشته اما خارج از بازار میوه و تره بار هر کیلو گوشت گوسفندی به ۱۱ هزار تومان رسیده است و حتی در برخی از قصابی ها بنا بر نوع گوشت قرمز تا ۲۰ هزار تومان نیز به فروش می رسد این افزایش قیمتها اگر چه با واکنش بخش خصوصی مواجه شده است اما هنوز وزارت بازرگانی که مسئولیت تنظیم بازار را برعهده دارد اقدامی انجام نداده است.