به گزارش جهان نیوز به نقل از جوان آنلاین یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در دوره ششم ، به نمایندگی از مدیرعامل یک شرکت بزرگ و تاثیرگذار نفتی در شرایطی در جلسات کمیسیون تخلفات ویژه وزارت نفت حضور پیدا می کند که سابقه وی از ارتباطات مشکوک این مدیر نفتی با شهرام جزایری حکایت دارد.

یک منبع موثق با تایید این موضوع گفت: این مدیر نفتی در زمان ورود مهندس نعمت زاده به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران وارد حوزه صنعت نفت شد و به عنوان بازرس ویژه ایشان در حوزه های مختلف این شرکت دخالت های مشکوک می کرد.

این منبع آگاه افزود: وی پیش از دستگیری شهرام جزایری ارتباطاتی با وی داشته و نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان از وی دریافت کرده است و گفته می شود به دنبال حذف جریان عدالت خواه نزدیک به رییس جمهور در صنعت نفت است. اطلاعات خبرنگار ما حاکی از آن است که وی یکی از اعضای اصلی جریان حزب مشارکت در شرکت پالایش و پخش به شمار رفته و از افراد بسیار نزدیک به مدیر عامل سابق و مشارکتی این شرکت می باشد.

بر اساس این گزارش، با آغاز به کار دولت دهم تلاش های زیادی برای بازگرداندن جریان کارگزارن و مشارکت به جریان های اصلی وزارت نفت آغاز شد ه است که تا حدودی موفق بوده است.

در همین حال خبرگزاری مهر گزارش داد، احمد قلعه بانی امروز ۹ تیر با صدور دومین حکم انتصاب خود در شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا غریبی را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت پایانه های نفتی ایران منصوب کرد.

اما مدیرعامل جدید شرکت پایانه های نفتی ایران در حالی امروز منصوب شده است که ۷ تیر ماه سال گذشته محمدرضا موحد به عنوان مدیر این مجموعه منصوب شده بود.

در حکم قلعه بانی خطاب به مدیر عامل جدید شرکت پایانه های نفتی آمده است: ‌ با عنایت به تعهد، تجارب و خدمات ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت پایانه های نفتی ایران منصوب می‌شوید.

ارتقای کیفی خدمات تخصصی، توسعه قابلیتها و افزایش توان صادارت و واردات مواد نفتی در پایانه های نفتی کشور، افزایش دقت و بهبود کیفیت در نظام اندازه گیری کمی و کیفی مواد نفتی، همچنین بازآرایی نظام مدیریت پایانه‌داری منطبق با اصول نوین پایانه‌داری بین‌المللی، از جمله وظایف و مسئولیت‌های مهم جنابعالی است.

با گذشت ۶۷ روز از حضور قلعه بانی در شرکت ملی نفت ایران، تاکنون حجت الله غنیمی فرد معاون سرمایه گذاری، سید مصطفی زین الدین مدیر حقوقی و قراردادهای شرکت ملی نفت ایران بنا به دلایل مختلفی از کار کنار گذاشته شده اند.