تا اطلاع ثانوی به سایت رفاهی مراجعه نکنید!

به گزارش افکارنیوز، با پایان یافتن فروردین ماه ۹۳ که مصادف با پایان یافتن مهلت نام نویسی متقاضیان دریافت یارانه نقدی بود بسیاری از خانواده‌های ایرانی که اخیرا در خانواده‌هایشان تغییراتی اتفاق افتاده بود انتظار باز شدن امکانی را برای ثبت این تغییرات داشته‌اند که البته این مساله توسط سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز بی پاسخ نماند.

طبق اعلام سخنگوی این سازمان متقاضیان دریافت یارانه نقدی که چهار تغییر اصلی ازدواج و طلاق و تولد و فوت در خانواده‌هایشان در طول زمانی پایان اسفند تا زمان نام نویسی‌ها در فروردین اتفاق افتاده بود می‌توانستند از اعلام زمان رسمی بار دیگر به سامانه رفاهی مراجعه کرده و تغییرات مدنظرشان را اعمال کنند.

با این وجود اما علیرغم این که بسیاری انتظار داشتند از اول اردیبهشت امکان تغییر در اطلاعات ثبت شده‌شان در سامانه رفاهی را پیدا کنند هنوز این امکان طراحی نشده و سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز زمان دقیقی برای این موضوع مشخص نکرده است.

به این ترتیب در اردیبهشت ماه تنها خانوارهایی که تا پیش از فروردین تغییرات آن‌ها در سامانه رفاهی ثبت شده یارانه خواهند گرفت و دولت هنوز برای تغییراتی که در این برهه زمانی کوتاه به وقوع پیوسته چاره‌ای را تعیین نکرده است.

در نام نویسی گام دوم هدفمندی یارانهها بالغ بر ۷۳ میلیون ایرانی بار دیگر برای دریافت یارانه نقدی متقاضی شدهاند تا عدد انصرافیها به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد و به این ترتیب دولت تنها به صورت ماهانه صد میلیارد تومان از هزینههایش کم شود.