به گزارش افکارنیوز، دکتر کارن ابری‌نیا مدیر کل آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شهریه ثابت و متغیر دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای سال تحصیلی ۹۲-۹۳، گفت: این افزایش شهریه برای همه مقاطع و رشته‌ها در نظر گرفته شده و در واقع همه را پوشش می‌دهد، چراکه موسسات غیرانتفاعی برای مثال در بخش کارشناسی ارشد دچار مشکل شدید بودند و ضرر می‌دادند.

وی با اشاره به زیاد بودن متقاضی برای دوره‌های کارشناسی ارشد، تصریح کرد: این رقم حداکثر افزایش شهریه است و ممکن است برخی از هیات‌های امنا برای دانشگاه‌های خود افزایش شهریه را کمتر از این مقدار تعیین کنند، هرچند که این رقم، عددی نیست که متناسب با تورم باشد، بلکه کاملا کمتر از آن است.

مدیر کل آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم، افزود: طبق آماری که خود وزارت علوم محاسبه کرده است، میزان شهریه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به مراتب بالاتر از این مبالغ بوده است.

ابری‌نیا همچنین با بیان اینکه از سال آینده شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی توسط هیات امنای دانشگاه‌ها تعیین می‌شود، تصریح کرد: وزات علوم نظارت خود را همواره دارد و بر فعالیت موسسات نظارت می‌کند، اما ما امیدواریم زمانی که تصمیم گیری برای شهریه‌ها به عهده هیات‌های امنا گذاشته شود، در مجموع در هر شهر، استان، منطقه و در نهایت کل کشور هیات امناها در رقابت با یکدیگر بتوانند قیمت‌ها را تنظیم کرده و به حالت رقابتی برسانند که برآیند آن به نفع دانشجو باشد.

وی افزود: در حال حاضر که ما سقف افزایش شهریه را ۲۵ درصد تعیین کردیم، بسیاری از دانشگاه‌ها می‌گویند که ما ۲۵ درصد افزایش نمی‌دهیم، بنابراین هدف ما این است که این بحثرا روی دوش هیات امناها بیندازیم، چراکه به هر حال طبق قانون نیز ما نباید افزایش شهریه را تعیین کنیم، بلکه هیات امنا باید این کار را انجام دهد.

مدیر کل آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: ما تنها باید بر فعالیت موسسات نظارت کنیم که احیانا اگر در جایی تخلفی صورت بگیرد می‌توان به آن رسیدگی کرد.