کفن و دفن از " مالیات " معاف شد

به گزارش افکارنیوز، علی عسکری، در رابطه با دریافت مالیات از خدمات بهشت زهرا اظهار داشت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده عرضه انواع کالا و خدمات مشمول پرداخت مالیات است.

وی تاکید کرد: کالا و خدمات معاف از مالیات ارزش افزوده در ماده ۱۲ قانون به صراحت نام برده شده است، بنابراین هر خدمت و کالایی که در این لیست نباشد مشمول مالیات است.

در حالی که معافیت از پرداخت مالیات برای کفن و دفن در قانون قبلی نبود، اما رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با تلاش های انجام شده از این پس خدمات مربوط به کفن و دفن از پرداخت مالیات معاف می شود.

عسکری با اشاره به این‌ که تاکنون ۲۱ دوره اظهارنامه در دوره‌های سه ماهه از مودیان دریافت کرد‌ه‌ایم، افزود: اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای مودیان فاز ششم می کنیم.

وی با اشاره به این‌ که چهار یا پنج گروه جدید در قالب مودیان مالیات بر ارزش افزوده اعلام می کنیم که عمدتا مکمل گروه‌های قبلی هستند، خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان مالیات بر ارزش افزوده هشت درصد تعیین شد که یک درصد آن به عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌شود.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: ‌ در زمینه اجرای مالیات بر ارزش افزوده پنج مرحله کاری را انجام داده‌ایم و در هر مرحله تعدادی از مودیان شناسایی شده‌اند که در سال جاری مرحله ششم انجام می‌شود.

وی با بیان این‌ که در راستای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هر هفته جلسات کارشناسی برگزار کرده و در حال آماده سازی پیش نویس قانون هستیم گفت: به زودی کارگروه تدوین قانون ایجاد می‌شود تا پیش از بررسی بودجه سال ۹۴ بتوانیم پیش نویس قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

عسکری گفت: مالیات بر ارزش افزوده سکه فقط یک بار در مبادی عرضه‌ای بانک مرکزی گرفته می‌شود، بنابراین مالیات دیگری در معاملات خود طلب نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداختهای مالیاتی در سال جاری الکترونیک میشود و مراجعه مردم به سازمان کاهش مییابد.