هزینه ایجاد هر شغل در صنعت پتروشیمی چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز، علی ربیعی با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید نقشه مهارتی کشور را تهیه کند گفت: سازمان فنی و حرفه ای با توجه به نیاز هر استان می تواند نقشه مهارتی کشور را تهیه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: هم اکنون در شرایط رکود و تورم قرار داریم و خروج از رکود نیاز به نگرش جدید از کار دارد. وی با بیان اینکه جامعه ما به رشد اقتصادی ۷ درصدی نیاز دارد تا بهره وری و کیفیت ارتقاء یابد افزود: برای افزایش تولید نیز باید به آموزش های مهارت توجه وی‍ژه شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه برای مدرک ارزش قائلم، اما برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قائل هستم بیان داشت: در ۲۰ سال گذشته با تمایل به تحصیل، با نیروی کار دانش آموخته بسیاری مواجه هستیم.

به گفته وزیر کار، نیاز جویندگان کار نسبت به دهه های گذشته افزایش یافته به طوری که باید از سوی کارگران مهارتی به سوی کارگران دانشی گام برداریم. وی تاکید کرد: در زمینه مهارت آموزی باید از تجارب کشورهای توسعه یافته، تازه صنعتی شده و مشابه ایران استفاده کنیم.

وی با اشاره به دیپلماسی مهارتی گفت: دیپلماسی مهارتی در تبادلات جهانی شکل می گیرد و باید بدون هیچ چشم داشتی آنچه را که داریم عرضه کنیم و به دنبال تجارب دیگر کشورها باشیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه الزام جامعه ایران به حرکت های کارآفرینانه است و خلاقیت بر مبنای کارآفرینی استوار است افزود: با توجه به منابع موجود در صنایع بزرگ، شاید نتوانیم هم اکنون به بیکاران فعلی پاسخ دهیم.

وزیر کار هزینه ایجاد یک شغل در صنعت پتروشیمی را ۲۰ میلیارد ریال(دو میلیارد تومان) اعلام و افزود: برای توسعه مشاغل باید به سمت مشاغل روستایی، خانگی و بنگاه های کوچک گام برداریم.

وی گفت: افرادی که سرمایه های اندک دارند و یا دولت می تواند به آنها تسهیلات بدهد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز می تواند با مهارت آموزی حلقه اتصال این افراد را به حلقه تولید برقرار کند. ربیعی با یادآوری این که کار از خانه تا کارخانه باید شکل بگیرد تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید خود را برای این امر آماده کند.

وزیر کار با تاکید بر اینکه باید جایگاه مهارت آموزی در کشور بازتعریف و دانش نظری با مهارت آموزی همگام شود اظهارداشت: استانداردهای آموزشی در کشور باید ارتقاء یابد. وی درباره بخش خصوصی گفت: بسیاری از آموزش های مهارتی را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد و آموزش مهارت در جوار بنگاه ها توسعه یابد.

ربیعی توانمندسازی نیروی کار را یکی از الزامات دانست و افزود: در صورتی که کیفیت کالاهای داخلی را بالا ببریم از مصرف کالاهای خارجی در کشو جلوگیری کرده ایم.