به گزارش افکارنیوز، علیرضا خسروی، با بیان اینکه خانه‌های کلنگی افزایش قیمت نخواهند داشت، افزود: خانه‌های کلنگی در مقایسه با ساختمان‌‌های جدید افزایش قیمت نخواهد داشت مگر اینکه در مکان مربوط به آن تغییراتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: امکان دارد این خانه‌ها با افت قیمت روبه‌رو شوند چون تملک خانه‌های قدیمی خیلی سخت است بنابراین صاحبان آن در ثبت اسناد و مسائل اداری با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وی عنوان کرد: شاید یکی از دلایلی که باعثعدم بازسازی بافت‌های فرسوده یا کندی ساخت‌وساز آن می‌شود، همین مسئله بحثتملک خانه‌های فرسوده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از شهرداری‌ها با این مشکل مواجه هستند که خانه‌های قدیمی در بافت‌های فرسوده مکانی برای معضلات اجتماعی است.

وی در ادامه اظهار داشت: به خاطر همین مشکلات، ‌ نمی‌توان وارد این مکان‌ها شد و قانونی هم برای این مشکل وجود ندارد و در طرف مقابل قوه قضائیه هم از مالکین حمایت می‌کند و مالکیت را ارجح می‌داند.

وی تصریح کرد: به دلیل همین مشکلات، بسیاری از خانههای اطراف این مکانها تخلیه میشود، در حال حاضر حدود ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم و این زنگ خطری برای ما، هم از لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی است.