به گزارش افکارنیوز، محمود آگاهی کشه به همراه جمعی از مدیران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: ایران ایر در طول سال‌های فعالیت خود صرفا به دنبال کسب درآمد نبوده چراکه هما متعلق به همه مردم ایران با هر درآمدی است؛ نه فقط قشر و اقلیم خاص.

وی اظهار کرد: هما به جهت وظیفه ذاتی خود در ۲۴ نقطه کشور خدمات ارائه می‌کند که حتی ممکن است فعالیت در این نقاط به لحاظ درآمدی برای این شرکت مقرون به صرفه نباشد.

آگاهی کشه ادامه داد: از جمله اهداف اولیه تاسیس هما، پوشش احتیاجات حمل و نقل هوایی داخل کشور همراه با رعایت بیشتر اصول ایمنی پروازی و برقراری سرویس‌های حمل و نقل هوایی با کشورهای همجوار و دور دست‌، ضمن مراعات همزمان قرارداد‌های متقابل مبانی تجاری و مصالح کشور بود.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحریم فروش هواپیما و قطعات مورد نیاز یک شرکت هواپیمایی که وظیفه‌ای جز جابجایی مسافر و بار ندارد از سوی تمام نهادهای بین‌المللی محکوم است، ابراز امیدواری کرد توافقات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱ + ۵ مسیر تازه‌ای را برای صنعت هوایی کشور ایجاد کند.

وی اضافه کرد: شرکت هواپیمایی هما با رشد ناوگان و توجه به مقوله ایمنی پرواز به عنوان اولین ایرلاین ایران فعالیت خود را به عنوان یکی از ایرلاین‌ها‌ی قوی دنیا، از نظر ایمنی در سطح دنیا ادامه می‌دهد.

مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی گفت: شرکت هواپیمایی هما با برنامه‌ریزی‌های شش ماهه پروازی این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند که بتوانند برنامه سفرهای داخل یا خارج از کشور خود را تنظیم و بلیت آن را تهیه کنند.

وی با اشاره به واحد آموزشی شرکت هواپیمایی هما، از آمادگی این اداره کل برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی به صورت تئوری و عملی برای کلیه متقاضیان واجد شرایط و دوره‌های آموزشی - تخصصی مورد نیاز سایر شرکت‌های هوایی از جمله دوره‌های فروش بلیت، ایمنی و حراست، خدمات فرودگاهی و بار خبر داد.

آگاهی کشه یادآوری کرد: ۷۶ آژانس دارای قرارداد همکاری با هما در استان آذربایجان شرقی وجود دارند که از این تعداد ۲۶ آژانس دارای عضویت یاتا و ۳۵ آژانس نیز دارای سامانه رزرویشن آمادئوس هستند.