به گزارش افکارنیوز، پرس تی وی اعلام کر: دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ایجاد فرصت های شغلی بویژه برای جوانان را یکی از اولویت های اصلی دولت خودش اعلام کرده است.

اما بررسی ها نشان می دهد برنامه های دولت در این زمینه، نتایج چندانی به همراه نداشته است و هنوز هم بیکاری مشکل جدی در آمریکا به شمار می رود.

درواقع، بیکاری یک از بزرگترین موانع در مسیر پیشرفت اجرای برنامه های اوباما در داخل آمریکا است. بررسی های اخیر نشان می دهد شمار بیکاران در آمریکا کمی کاهش یافته است اما کارشناسان می گویند این آمار و ارقام، گویای واقعیت بیکاری در کشور نیست.

براساس آمار وزارت کار آمریکا میزان مشارکت در بازارهای کارگری آمریکا به پایین ترین حد از سال ۱۹۸۳ رسیده است. این شاخص اشتغال در آمریکا بسیار مهم است.

از زمان آغاز بحران مالی و اقتصادی آمریکا در ماه مه سال ۲۰۰۷، تعداد فرصت های شغلی در بخش عمرانی و تولیدی کاهش قابل توجهی داشته است. همین مسئله سبب افول شاخص اعتمادمصرف کنندگان در آمریکا شده است.

" وبستر تارپلی " نویسنده آمریکایی در این زمینه گفت: برای بهبود دادن اوضاع اقتصادی کشور به ماشین آلات، ریل راه آهن، لوکوموتیو، رئاکتورهای هسته ای و تجهیزاتی ازقبیل آن نیاز است.

کارشناسان می گویند فقدان عزم سیاسی جدی و تغییرات فصلی در بازار اشتغال مانع از سر و سامان یافتن وضع در این حوزه می شود.

تارپلی افزود:نمی توان در شرایطی که بیکاری در کشور بالا است از رکود اقتصادی خارج شود. باید مردم در اقتصاد پول وارد کنند تا شاخص اعتماد مصرف کنندگان بالا برود و آنها با خرج کردن خودشان سبب پویاترشدن چرخ اقتصاد شوند.