دستور روحانی به وزیر صنعت برای رفع موانع تولید

به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در راستای دیدارهای خود از وزارتخانه‌های مختلف این بار بازدیدی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده است. در این دیدار که بیش از دو ساعت به طول انجامید، نخست نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از عملکرد خود در طول ۸ ماه فعالیت خود در این وزارتخانه پرداخت و با بیان آمار های مختلف وضعیت فعلی صنایع کشور را تشریح کرد.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت در خصوص جزئیات جسله امروز وزیر صنعت با رئیس جمهور به خبرنگار گفت: رئیس جمهور با تأکید بر رونق بخش‌های تولید کشور به بیان محورهای مختلفی در این زمینه پرداخت و اعلام کرد که در بررسی آمارها مشاهده می شود که حجم زیادی از فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند که باید با تدوین برنامه هایی منسجم برای اشتغال این افراد تدابیر مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه روایت این جلسه گفت: روحانی با اشاره به تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تأکید کرد که باید برای افزایش بهره وری واحدهای تولیدی سیاست ها و اقدامات مناسبی انجام شود البته در این زمینه برای احیاء صنایع راکد و صنایعی که با ظرفیت اندکی به فعالیت می پردازند نیز باید تدابیر لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول همچنین گفت: رئیس جمهوری با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در کشور خطاب به مسئولان وزارت صنعت به وضعیت معادن کشور و لزوم حرکت جدی در این بخش تأکید و اعلام کرده است که در حوزه صادارت نیز باید برنامه های مناسبی تدوین شود تا ضمن توسعه واحدهای تولیدی جایگاه کشور در حوزه صادارت محصولات مختلف نیز ارتقاء پیدا کند.

رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود با وزیر صنعت و معاونین این وزارت خانه از مسئولان این بخش خواست تا پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات واحدهای تولید و تحقق محورهای مذکور اعلام کنند و قول داده که موانع پیش روی صنعت را برطرف خواهد کرد.