جوابیه شوی فروش فوری خودروسازان

به گزارش افکارنیوز، گروه صنعتی ایران خودرو در نامه‌ای نوشت: احتراما ضمن تشکر از خبرگزاری وزین فارس در اطلاع رسانی شفاف در عرصه صنعت به استحضار می رساند، این خبرگزاری امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت سال جاری خبری با عنوان «شوی فروش فوری خودروسازان؛ دست‌های خالی مردم و مسابقه دلالان» منتشر کرده است، لذا خواهشمند است جهت تنویر افکارعمومی توضیحات ذیل را منتشر فرمایید:

استقبال بی نظیر مردم – ناکامی دلالان

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست‌های کلان خود مبنی بر افزایش عرضه محصولات، فروش فوری انواع خودرو را به منظور مدیریت بازار و کسب رضایت مشتریان از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار داده است.

از این رو به مناسبت میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و گرامی داشت مقام پدر، از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۱/۲ / ۹۳ فروش فوری مجدد خود را آغاز کرد.

حجم استقبال مشتریان از فروش ویژه دیروز بی سابقه بود، به گونه ای که برابر گزارش معاونت فروش و بازاریابی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب ۶۰ هزار مورد به طور همزمان به سایت ایران خودرو مراجعه کردند که تا کنون ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت نام شده‌اند. مراجعه ۱۵۰ تقاضا در هر دقیقه که خود گواه بر استقبال گسترده مردم از طرح فروش اخیر است.

از سوی دیگر با توجه به پیش بینی احتمال سو استفاده عده ای سودجو و واسطه، در این دوره محدودیت های مختلفی برای عرضه در نظر گرفته شده است، تا جایی که حتی افرادی که در پیش فروش فوری بهمن ماه سال ۹۲ و ابتدای اردیبهشت ماه ثبت نام کرده بودند، امکان ثبت نام مجدد نداشتند.

همچنین نمایندگی ها علاوه براین که مجاز به خرید شخصی نیستند، مکلف شده اند که سهمیه های تعیین شده را برابر ضوابط تنها به مشتریان متقاضی عرضه کنند. اضافه براین شرایط، این بار به منظور حمایت از مشتریان شهرستانی برای هر استان سهمیه مشخصی تخصیص داده شده و فقط امکان ثبت نام متقاضی برابر آدرس پستی خویش در نمایندگی های استان مربوطه وجود داشته است.

گروه صنعتی ایران خودرو تمامی سازوکارهای لازم را در پیش فروش محصولات خود اتخاذ می کند تا محصولات به دست مصرف کنندگان واقعی برسد و با راهکارهای اتخاذ شده امکان ثبت نام از سوی دلالان وجود ندارد.

قابل ذکر است که مطابق ضوابط موجود، فروش فوری محصولات بیش از ۳۰ روز امکان ندارد به همین سبب در فروش فوری ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴ هزار دستگاه خودرو و در فروش ویژه روز پدرتا امروز ۲۵ هزار دستگاه خودرو فروخته شده است و البته هنوز امکان خرید محصولات در خانواده سمند ای اف سون، سورن و وانت باردو به ظرفیت پنج هزار دستگاه وجود دارد. عرضه ۴۴ هزار دستگاه حکایت از حمایت ایران خودرو از مصرف کنندگان و مدیریت بازار دارد.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل