افکارنیوز:محمدحسن پورخليل در گفتوگو با ايسنا اظهار كرد: متاسفانه برخي افراد با اظهارات غيرمسئولانه اعلام كردهاند كه توليدكنندگان سيمان به دليل اينكه با پيشنهاد افزايش قيمت محصولاتشان موافقت نشده، توزيع سيمان در بازار را متوقف كردهاند كه اين اظهارات نادرست است.

وی افزود: ‌ تولیدکنندگان همچنان به دنبال افزایش قیمت سیمان در بازار داخلی هستند، اما این موضوع را از طریق مرجع صاحب صلاحیت یعنی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پیگیری می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به این‌که تولید سیمان در کشور در دو ماه نخست امسال با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تن رسید، گفت: در دو ماهه‌ امسال ۱۰ میلیون و ۵۴۶ هزار تن سیمان نیز در بازار توزیع شد که این رقم نسبت به توزیع سیمان در فروردین ماه امسال رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین اظهارات عده‌ای درباره‌ی کارشکنی تولیدکنندگان سیمان در بازار داخلی دروغ محض است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران همچنین با اشاره به صادرات یک میلیون و ۶۵۵ هزار تن سیمان و کلینکر از کشور در دو ماهه‌ امسال اظهار کرد: ‌ این میزان صادرات نسبت به دو ماه نخست سال قبل ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفتهي وي در دو ماههي امسال عراق و افغانستان اصليترين مقاصد صادراتي صنعت سيمان ايران بودند.