محمد علی آبادی امروز دوشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست وزارت نفت که با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و در غیاب سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت برگزار شد، با تاکید بر اینکه خانواده صنعت نفت ایران یکی از بزرگترین مجموعه های منسجم نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، گفت: از سال ۱۳۵۴ با صنعت نفت به طور مستقیم آشنا شدم و برای نخستین بار با اجرای ساخت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی در کن تهران در این صنعت مشغول به کار شدم.

به گزارش مهر، سرپرست وزارت نفت با اشاره به فعالیتهای پیش از انقلاب خود در طرح توسعه مجتمع پتروشیمی شیراز، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس در بازسازی مجتمعهای پتروشیمی و پالایشگاههای نفت از نزدیک فعالیت داشته ام.

این سئوال انحرافی است

این مقام مسئول با اعلام اینکه پس از پایان جنگ تحمیلی به عنوان معاون عمرانی بنیاد مستضعفان در ساخت و توسعه شبکه های گاز و نفت در سراسر کشور سابقه حضور داشته ام، در پاسخ به سئوال یک همکار مبنی بر برنامه های وی برای اداره صنعت نفت توضیح داد: " این سئوال یک موضوع انحرافی است و چطور می توان با یک وزارتخانه و با بیش از ۲۴۰ هزار کارمند و مدیر یک شبه برنامه نوشت؟ "

وی با تاکید بر اینکه مطابق با اهداف نظام و افق چشم انداز برنامه های اجرایی صنعت نفت پیش تر تعریف شده است، یادآور شد: بنده شخصا وظیفه دارم این برنامه ها را مطابق با نیازهای روز کشور به روزرسانی کنم و پیش از حضور در وزارت نفت با بسیاری از وزرای سابق صنعت نفت آشنایی کامل داشته ام.

علی آبادی با یادآوری آشنایی و همکاری مستمر با بیژن زنگنه، محمد حسین نجات حسینیان، سید مسعود میرکاظمی در دوران فعالیت در صنعت نفت، خاطر نشان کرد: به دنبال اجرای برنامه های کلان وزیران سابق در سطح صنعت نفت کشور هستم.

اعتقادی به سخنرانی ندارم

وی با اعلام اینکه شخصا اعتقادی به سخنرانی ندارم و باید صحبتها در محل اجرای پروژه ها گفته شود، تاکید کرد: برای مدیریت وزارت نفت نگاهم به نیروهای خارج از این مجموعه نیست و با استفاده از نیروهای داخلی مجموعه رابطه دولت و نفت را تسهیل می کنم.

سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه وزارت نفت از ابزار کلیدی نیروی انسانی متخصص برخوردار است و چندین دانشگاه به طور تخصصی نیروی انسانی این صنعت استراتژیک را تربیت می کنند، بیان کرد: دنبال ریاست بر صنعت نفت نیستم و سعی دارم کارها را با رفافت به سرانجام برسانم.

این عضو کابینه دولت با اشاره به رفاقت ۳۰ ساله خود با رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: از این رفاقت ۳۰ ساله برای تسریح در حل مشکلات صنعت نفت استفاده می کنم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به افزایش برداشت گاز قطر از میدان مشترک پارس جنوبی، خاطر نشان کرد: کل جمعیت صنعت نفت ایران معادل جمعیت کشور قطر بوده و جلو افتادگی قطر در این میدان مشترک گازی زیبنده صنعت نفت ایران نیست.