کاهش تعرفه برق تابستانی + جزئیات

به گزارش افکارنیوز، محسن جبار در تشریح جزئیات محاسبه تعرفه تابستانی برق مشترکان صنعتی، گفت: مصرف برق در پیک بار تابستان سال گذشته با همکاری صنایع و کارخانه ها حدود ۴۰۰ مگاوات کاهش یافت.

مشاور معاونت هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین راهکار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای انرژی، مدیریت مصرف برق است، تصریح کرد: بازه زمانی برنامه تعطیلات و تعمیر صنایع در تابستان امسال ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه سال جاری است.

این مقام مسئول، افزود: با مدیریت مصرف برق توسط مشترکان صنعتی در پیک شبکه سراسری، سال گذشته به میزان ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف صورت گرفت و به‌نوعی از ساخت یک نیروگاه به همین ظرفیت پیشگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در راستای مشارکت صنایع در بهینه‌سازی مصرف برق و همچنین کاهش پیک بار شبکه اجرا می‌شود، اظهار داشت: درصورت همکاری واحدهای صنعتی در این بخش و طرح ذخیره عملیاتی در زمان اوج بار، هزینه برق آنها به نسبت ساعت‌های میان‎باری محاسبه خواهد شد که می‌تواند صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را برای آنها داشته باشد.

جبار در پایان خاطرنشان کرد: به‌ازای هر یک درجه ازدیاد حرارت، ۵۰۰ مگاوات در کل کشور نیاز مصرف افزایش یافته و تعامل دوسویه تعرفه‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های صنعتی و اداری با صنعت برق، کنترل مصرف را به همراه دارد.

تولید برق ایران افزایش یافت

به گزارش مهر، وزارت نیرو با ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت تولید برق در کشور، اعلام کرد: میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به ۳۷ هزار و ۵۸۱.۸ گیگاوات ساعت رسیده که این میزان ۷.۴۱ درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۵ هزار و ۶۵۶.۵ گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و یکهزار و ۹۲۵.۳ گیگاوات ساعت به واحدهای برق آبی اختصاص داشته است.

در این مدت، تولید نیروگاه های حرارتی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۸.۸۳ درصد افزایش یافته است. میزان انرژی تامین شده نیز امسال در دوره مورد بررسی ۳۸ هزار و ۲۷۳.۷ گیگاوات ساعت گزارش شده است که این میزان ۷.۵۶ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.