چرا دولت زیان خودروسازان راپرداخت نمی کند؟

به گزارش افکارنیوز، احمد نعمت، با اشاره به اینکه فرمول جدید شورای رقابت تا حدودی کارشناسانه و منطقی است، اظهار داشت: انتظار ما از شورای رقابت این است که به مصوبات خود عمل کند چرا که سال گذشته هم که فرمول قیمت گذاری از سوی این شورا تعیین شده بود، قرار بود هر سه ماه یک بار تورم بخشی خودرو در فرمول جهت تعیین قیمت جدید اعمال گردد اما نه تنها هر سه ماه بلکه سال گذشت و تورم بخشی در فرمول مدنظر قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه اطلاعات ارسالی شرکت‌های خودروساز به شورای رقابت حکایت از زیان این شرکت‌ها به دلیل قیمت‌های نامناسب است، افزود: بنده از اظهارات اخیر آقای نوبخت تعجب می‌کنم چرا که برای اولین باری که وی بحثعدم افزایش قیمت خودرو را مطرح کردند انجمن خودروسازان طی مکاتبه ای با نوبخت دلایل رد صحبت‌های سخنگوی دولت را اعلام و به دنبال آن در جلسه‌ای که خدمت وی رسیده بودیم آقای نوبخت با مشاهده اطلاعات خودروسازان اظهارات خود را در عدم افزایش قیمت خودرو تصحیح کرده بود و حتی به خودروسازان گفته بود اگر لازم باشد این موضوع را به مسئولین انجمن اعلام می‌کنم. اما چرا باز اصرار بر تثبیت قیمت خودرو دارند.

دبیر انجمن خودروسازان اضافه کرد: در حال حاضر تمام صنایع با افزایش قیمت روبرو شده‌اند حال چرا و به واسطه چه دلایلی خودرو نباید مشمول این افزایش قیمت‌ها قرار گیرد، مگر مواد اولیه و هزینه های تولید ارزان شده و یا هزینه کارگران نسبت به سال گذشته ارزان‌تر شده است.

وی با بیان این که تاکنون خودروسازان حدود ۶ هزار میلیارد تومان زیان دیده اند، تصریح کرد: چرا دولت در پرداخت زیان خودروسازان عملکرد مناسبی ندارد و براساس تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه وماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی زیان ۶ هزار میلیارد تومان خودروسازن را پرداخت نمی کند.

نعمت بخش در ادامه با بیان این که بنده متعهد میشوم اگر قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود به طور حتم قیمت ها از قیمت فعلی خودرو در بازار کمتر خواهد شد تصریح کرد: تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار باعث میشود تا تقاضای کاذب در این بازار کم شده و به مرور قیمت خودرو کاهش پیدا کند.