قبض باقیمت‌ جدید برای مشترکان کشور صادر میشود

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد شریفی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین سیاست صنایع توزیع برق کشور ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکان برق است، گفت: قرائت از راه دور لوازم اندازه گیری و ارائه صورت حساب‌ها به صورت الکترونیکی از جمله مهمترین اهداف ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مشترکان برق است.

معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکین توانیر با اعلام اینکه مطابق با برنامه‌ریزی انجام گرفته از دو سال گذشته تاکنون اطلاعات تمام مشترکان دریک پایگاه ملی جمع آوری شده است، تصریح کرد: این پایگاه جمع آوری اطلاعات اکنون مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد و تا پیش از تابستان امسال راه اندازی می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با آغاز فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها حدود به ۵۰۰ میلیون صورتحساب برق برای مشترکان صادر شده است، اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت صدور قبوض، اقداماتی برای حذف فرآیند صدور قبوض کاغذی در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اجرای پروژه های کاهش پیک مصرف برق افزود: برای اجرای این مهم لازم است لوازم اندازه گیری مشترکان بصورت منظم و دوره ای مورد بازدید و تست قرار گیرد تا از سوء استفاده احتمالی برخی سودجویان جلوگیری شود.

شریفی به ارائه امتیازات ویژه به مشترکان کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزان در صورتی که موتور برق چاههای خود را در ساعات پیک از مدار خارج کنند از پرداخت صورتحساب برق معاف خواهند شد.

معاون هماهنگي و نظارت بر خدمات مشتركين توانير همچنين برنامه دیگر صنعت برق براي ارائه خدمات نوين به مشتركان را تجهيز كنتورها به سيستم قرائت از راه دور اعلام كرد.