توسعه فرودگاه رشت

بهگزارش افکارنیوز، ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با حضور در فرودگاه رشت ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی و اداری این فرودگاه با اشاره به شاخص‌های توسعه جهت توجیه فنی و اقتصادی فرودگاه رشت گفت: قرار گرفتن این فرودگاه در محدوده منطقه آزاد انزلی می‌تواند شاخص بسیار خوبی برای طرح توجیه فنی و اقتصادی باشد.

وی اذعان داشت: تطویل باند، احداثباند موازی، راه‌اندازی چراغ‌های تقرب و اپروچ در ابتدای باند ۲۷ برای پذیرش پروازهای پهن پیکر از نظر هوانوردی توجیه فنی دارد و با توجه به سیاست‌های شرکت فرودگاه‌های کشور برای درآمدزایی بیشتر و بهره‌برداری از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، توجیه اقتصادی نیز بر آن مترتب است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگا‌ه‌های کشور تاکید کرد: در توجیه فنی برای توسعه فرودگاه رشت به اندازه کافی شاخص‌های کارشناسی وجود دارد و انتظار می‌رود نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه این فرودگاه دفاع کنند و در تخصیص اعتبارات ملی برای تحقق این طرح اهتمام بورزند.

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی کمسیون عمران و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه مباحثمربوط به توسعه فرودگاه‌ها در کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی همواره مطرح می‌شود لذا این آمادگی وجود دارد جهت توسعه تنها فرودگاه گیلان گام‌های اساسی برداشته شود چراکه به دنبال آن پویایی و شکوفایی اقتصادی را برای استان گیلان به ارمغان خواهد آورد.

گفتني است؛ معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاههاي كشور از محل طرح دوسالانه مانور اضطراري كه قرار است پنجم خرداد در فرودگاه رشت برگزار شود، بازديد كرد.