حذف نقش واسطه‌گری

به گزارش افکارنیوز، هدایت‌الله میر مرادزهی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خوب کشورمان از نظر منابع طبیعی و دام باید با مدیریت، ‌ نظارت و برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به درستی استفاده کنیم و متأسفانه این امر تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه نقش برخی دلالگران و سودجویان در کاهش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ ایران مؤثر خواهد بود تصریح کرد: با حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی باید تلاش کرد تا مشکلات برطرف شوند.

نماینده مردم سراوان اظهار داشت: نباید جلوی توانمندی‌های اقتصادی کشور را بگیریم بلکه باید با ارائه بسته‌های حمایتی زمینه تولید را برای برخی تولیدکنندگان داخلی فراهم کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حمایت از بخش کشاورزی، تنظیم بازار داخلی باید با جدیت هدایت، ‌ مدیریت و با برنامه‌ریزی سازماندهی شود و نباید اجازه داد کشاورزان ماحصل تلاش و دسترنج خود را برای جلوگیری از متضرر شدن ارزان بفروشند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم سهم بخش کشاورزی را به گونه‌ای افزایش دهیم که هزینه‌های سربار کاهش یابد افزود: دولت در هر زمانی که اولویت را به بخش تولید داد موفق خواهد بود.

میر مرادزهی در ادامه گفت: هر کشوری که کشاورزی و صنایع تبدیلی را محوریت قرار دهد قطعا پیشرفت خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: بحران آب در کشور ما مسئله جدی است که متأسفانه هنوز اعتباری برای جمع‌آوری آب سطحی، بارانی، ‌ مرزی و ذخیره از طریق سدها در اولویت واقع نشده است.

نماینده مردم سراوان اظهار داشت: ایران با تمام ظرفیت‌ها و منابع طبیعی در چهار فصل سال خواهد توانست در تولیدات داخلی خودکفا و وابستگی به واردات را کاهش دهد.

وی با اظهار امیدواری در عزم ملی، مدیریت جهادی و تحولی نو در اقتصاد افزود: با فراهم‌آوری اعتبارات لازم و اولویت بخشیدن به بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکننده داخلی موفق خواهیم بود.

میر مرادزهی یادآور شد: با تدابیر کارشناسانه باید تلاش کرد تا در تمامی عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موفق عمل کرد و با سرمایهگذاری در بخش صنعت در صادرات اولویت یافت.