هندی‌ها به دنبال پتروشیمی ایران

به گزارش افکارنیوز، عباس شعری مقدم، اظهار داشت: چابهار به عنوان سومین قطب پتروشیمی ایران پس از عسلویه و ماهشهر در حال توسعه است و تاکنون در این منطقه تکمیل زیرساختهای لازم برای ساخت واحدهای پتروشیمی اعم از اختصاص زمین های مناسب، آغاز احداثواحدهای یوتولیتی و ساخت بنادر صادراتی برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه توسعه قطب پتروشیمی چابهار با سرمایه بخش خصوصی رقم می خورد، گفت: علاوه بر شرکت های ایرانی که مشغول بررسی امکان سنجی های سرمایه گذاری در چابهار هستند، شرکت های هندی درخواست هایی برای سرمایه گذاری به منظور احداثواحدهای پتروشیمی در چابهار داشته اند که این درخواست ها پس از بررسی جزئیات آن، به همکاری تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان احداثواحدهای پتروشیمی با سرمایه بخش خصوصی خارجی به صورت مجزا یا به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران ایرانی وجود دارد.

پیش از این شعری مقدم صبح امروز در یازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در خصوص قطب جدید پتروشیمی ایران در چابهار گفته بود که در این منطقه بخش خصوصی اقدام به فراهم کردن زیرساختهای لازم برای احداث ۱۷ مجتمع کرده است که ۳۰ میلیون تن انواع محصولات پایه پتروشیمیایی را تولید می کنند و در این منطقه ۱۶ واحد میاندستی پتروشیمی نیز احداث میشوند.