برخوردبا مفسدان اقتصادی مقدمه ای برای اقتصاد مقاومتی

به گزارش افکارنیوز، ابراهیم نکو، با تائید اقدام سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران که از صدور کیفرخواست برای معاون اول دولت احمدی نژاد خبر داده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی با جان فشانی ها و فداکاریهای بسیاری شکل گرفته است پیگیری چنین پرونده هایی با ملاحظه و چشم پوشی به ضرر نظام تمام می شود بنابراین باید با همه متخلفان به صورت قاطع برخورد شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قانون بهترین مرجع برای رسیدگی به تخلفات است، تصریح کرد: برای حفظ اقتدار نظام و انقلاب و نشان دادن قدرت جمهوری اسلامی باید پرونده های فساد اقتصادی بدون هیچگونه ملاحظه ای و بدور از پنهانکاری بررسی و با متهمان به صورت قاطع برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برخورد قاطع و بدون ملاحظه به معنای خارج از قوائد و اصول قانون عمل کردن نیست، گفت: پرونده های فساد اقتصادی باید مطابق با قانون بررسی شود چه بسا بر اساس قانون فرد متهم تبرئه شده و بی گناه شناخته شود.

نکو با تاکید بر اینکه تا قبل از اثبات هرگونه اتهامی حرمت افراد باید حفظ شود، ادامه داد: اقدامات اخیر دستگاه قضا با برخی از متهمان پرونده های اقتصادی و اجرای محاکم صادرشده رویکرد و نگاه مردم را در جهت مثبت تغییر داده و اعتماد افکار عمومی به نظام را بیش از گذشته کرده است.

وی ادامه داد: چناچه در بررسی تخلفات اقتصادی و برخورد با متهمان این پرونده ها از سوی مراجع برخورد کننده سست کاری دیده شود این وضعیت باعثیاس و ناامیدی در مردم می شود اما وقتی مسئولان با متخلفان قاطعانه برخورد کنند امیدواری و اعتماد مردم به نظام افزایش می یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: یکی از اصول و راهکارهای دست یابی به اقتصاد مقاومتی ورود قاطعانه دستگاه های مسئول به پرونده های اقتصادی و برخورد با متهمان و مفسدان این پرونده ها است.

یادآور می شود: در پایان دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد و با توجه به اعلام ختم رسیدگی به این پرونده باید منتظر صدور رای از سوی هیات قضایی رسیدگی کننده در مهلت قانونی یک هفته‌ای بود. /