اجاره‌بهای ارزان حرف تمام مستاجران

به گزارش افکارنیوز، که اجاره واحدهای مسکونی با سپری شدن ماه خرداد هنوز هم بیشترین مراجعه را به بنگاه‌های املاک دارد و مستاجران در بنگاه‌های سطح شهر همچنان به دنبال یافتن مسکن مناسب هستند که البته قیمت مناسب آپارتمان‌ها یکی از ملاک‌های اصلی متقاضیان است.

براین اساس، اجاره بها با توجه به افزایش تورم در هر سال، با افزایش روبرو می‌شود بنابراین مستاجران برای اجاره واحد مناسب، باید مبلغی را به اجاره سال قبل خود اضافه کنند به همین جهت با وجود افزایش پرداخت مستاجران در هر سال، کیفیت آپارتمان‌های اجاره شده، تغییری نمی‌کند.

در حال حاضر هم به دلیل تورم بالا در بخش مسکن، پرداخت اجاره‌بها برای مستاجران مشکل است، بنابراین تعداد مراجعه به بنگاه‌ها برای یافتن مسکن ارزان تر بیشتر شده است به طوری‌که خانواده‌های چند نفره هم به دنبال یافتن آپارتمان‌های کوچک با قیمت ارزان‌ تر هستند.

همچنین برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که آپارتمانی را بدون امکاناتی مانند پارکینگ و انباری اجاره کنند تا اجاره بهای کمتری را بپردازند، هرچند که بازهم نرخ نهایی اجاره بسیار بالا است، بنابراین درهرسال خانوارهایی با قدرت خرید پایین، مجبورند تا خانه هایی با متراژ کوچکتر اجاره کنند تا توانایی پرداخت اجاره بها را داشته باشند.

اجاره بهای آپارتمانی‌های دوخوابه در تهران

یک آپارتمان ۷۲ متری و دوخوابه در پونک - عدل ۷۰ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود و برای واحدی ۷۵ متری در همین منطقه با عمر یکساله با ۵۵ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین در مجیدیه شمالی، خیابان کرد واحدی ۷۵ متری و یکخوابه ۴۵ میلیون رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در ازگل - مجتمع فرهنگیان برای واحدی ۷۵متری و دوخوابه طبقه هشتم با پارکینگ و انباری ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

واحدی به مساحت ۷۵ متر و دوخوابه در فرمانیه بدون پارکینگ با شرایط ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در خیابان پاسدار گمنام برای واحدی با همین متراژ با پارکینگ و انباری ۴۵ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

در جلفا برای آپارتمانی ۷۵ متری با پارکینگ و انباری ۱۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و در مرزداران واحدی ۷۵متری با عمر ۷ساله با شرایط ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، به اجاره می رسد. همچنین در این محدود واحدی ۱۰۰ متری با عمر ۱۸ ساله، ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

در جنت آباد جنوبی برای آپارتمانی ۷۱ متری و دوساله با پارکینگ و انباری ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و در خیابان خوش مالک اشتر واحدی ۷۵ متری با انباری و پارکینگ ۵۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود.

آپارتمانی به مساحت ۷۵ متر در چهارراه سبلان - مدنی با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان به اجاره می‌رسد و در سهروردی شمالی - پالیزی برای واحدی ۷۵ متری با پارکینگ و انباری ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین در مرزداران واحدی ۷۴ متری و دوخوابه با عمر چندساله و فول امکانات، ۶۳ میلیون تومان رهن داده میشود و در میدان آرژانتین، الوند واحدی ۷۵ متری و دوبلکس با پارکینگ و انباری با شرایط ۳۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به اجاره میرسد.