آغاز خرید و فروش سهام عدالت

به گزارش افکارنیوز، داریوش پاک‌بین، درباره زمان دقیق آزاد سازی سهام عدالت گفت: هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست چرا که مقدمات راه‌اندازی، کارگزاری سهام عدالت در حال انجام است. پس از تشکیل این کارگزاری و اعطای نمایندگی به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری، خرید و فروش سهام عدالت از طریق شرکت‌های تعاونی آغاز می‌شود و مردم می توانند سهام خود را خرید و فروش کنند.

وی با بیان اینکه الزامات برای آزاد سازی سهام عدالت باید انجام شود گفت: امروز آخرین جلسه بررسی طرح ورود شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری به بورس با حضور کمیسیون اصل ۴۴ و سایر کمیسیون‌های مجلس در اتاق تعاون بررسی‌ می‌شود.

پاک بین با اشاره به نهایی شدن دستورالعمل ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به بازار سرمایه و معاملاتی شدن آن در آینده نزدیک گفت: طرح فرایند اجرایی ورود شرکت‌های سرمایه گذاری به بورس در کمیسسیون ویژه اصل۴۴ بررسی می‌شود. اما از آنجایی که هنوز قراردادها قطعی نشده است و واگذاری سهام هنوز ادامه دارد امکان ورود آن محقق نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای خرید و فروش سهام عدالت از سوی مدیران سرمایه گذاری مواردی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: حفظ حقوق سهامداران، ثبات بازار سرمایه، آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری و تداوم و رشد ارزش سبد سهام شرکت‌ها باید در خرید و فروش سهام عدالت لحاظ شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با تاکید بر اینکه انجام این کار نیاز به پیش‌نیازها و اقدامات مقدماتی در بورس، فرابورس، سازمان خصوصی‌سازی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارد عنوان کرد: تا زمانی که مقدمات آزادسازی سهام عدالت انجام نشود امکان خرید و فروش آن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در پاسخ به اینکه تکلیف کارگرانی که جا مانده‌اند چیست؟ اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد از دهک‌های هدف از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند و اکنون سازمان خصوصی سازی و دولت باید تدبیری بیندیشد.