لزوم تشکیل جلسه خودروسازان با شورای‌رقابت

به گزارش افکارنیوز، در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو، خودروسازان اعتراض خود را نسبت به فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو و قیمت‌های تعیین شده برای خودروهای داخلی مطرح کردند که در این جلسه نعمت‌زاده، وزیر صنعت از خودروسازان خواست تا مشکل خود را در جلسه مشترکی با مسئولان شورای رقابت مطرح و پیگیری کنند.

در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو، خودروسازان اعلام کردند که با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و مواد اولیه و همچنین نرخ تورم، افزایش ۳ یا ۴ درصدی نمی‌تواند هزینه‌های تولید این شرکت‌ها را جبران کند و به همین دلیل ممکن است کاهش تولید خودرو و کاهش عرضه اتفاق بیفتد.

همچنین در این جلسه خودروسازان عنوان کردند که مبنای شروط تعیین شده از سوی شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو مشخص نیست و زمانی که قیمت‌گذاری خودرو در اختیار ما نیست، چطور می‌توانیم بازار را کنترل کنیم.

در این جلسه، خودروسازان ابهاماتی را در مورد فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروها که به تصویب شورای رقابت رسیده، مطرح کردند و توصیه کردند تا راه ‌حل بهینه‌ای برای افزایش تولید خودرو اجرایی شود، به طوری که خودروسازان ضرر نکنند.

در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو، خودروسازان با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی تولید خودرو در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، مطرح کردند که افزایش تیراژ تولید خودرو می تواند ضرر خودروسازان را کاهش دهد، در حالی که قیمت‌های جدید تعیین شده برای خودروها باعثکاهش تیراژ تولید خودرو خواهد شد.

در این جلسه، وزیر صنعت تاکید کرد تا هرچه سریعتر نشست مشترکی بین خودروسازان و مسئولان شورای رقابت برگزار شود تا موضوع قیمتگذاری جدید خودروها تعیین تکلیف شود.