جیره‌بندی آب داریم؟

به گزارش افکارنیوز، " حمیدرضا جانباز " در جریان بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب فلاورجان در استان اصفهان، افزود: باتوجه به اینکه در چند سال اخیر با مشکل کم‌آبی مواجه بوده‌ایم، اما در تامین آب شرب مشترکان هیچ وقفه‌ای به‌وجود نیامده است و با همکاری مشترکان، جیره‌بندی آب صورت نمی‌گیرد و آب شرب مشترکان با تدابیر درنظر گرفته‌شده، تامین می‌شود.

وی سپس درباره اجرای شبکه فاضلاب در برخی از شهرهای منطقه فلاورجان اصفهان، گفت: مقرر شد اجرای شبکه فاضلاب در دو شهر کلیشاد و ابریشم با استفاده از روش سرمایه‌گذاری بیع متقابل در دستورکار قرار گیرد که در این طرح، نیروگاه برق اسلام‌آباد اصفهان به‌عنوان سرمایه‌گذار معرفی شد.
به‌گفته جانباز، با بررسی‌هایی که ظرف یک ماه آینده صورت می‌گیرد، اجرای شبکه دو شهر بهاران و پیربکران و احداثتصفیه‌خانه در این منطقه با استفاده از روش سرمایه‌گذاری BOT اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز گفت: شهرستان فلاورجان در زمینه تامین آب شرب با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیست و محدودیت کم‌آبی در این منطقه با حفر چاه‌های جدید برطرف شده است.

" هاشم امینی " افزود: تنها ۱۰ درصد مردم شهرستان فلاورجان زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و این درحالی است که ۲۰ سال از احداثتصفیه‌خانه در این منطقه می‌گذرد.

وی بهره‌مندی از خدمات شبکه فاضلاب در این منطقه را مستلزم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: اجرای کامل شبکه فاضلاب در منطقه فلاورجان و شهرهای این منطقه با استفاده از توان بخش خصوصی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان‌پذیر است چراکه تزریق اعتبار دولتی به‌صورت قطره‌چکانی است و اجرای این پروژه‌ها با استفاده از اعتبار دولتی زمان‌بر است.

وی همکاری شهرداران و اعضای شورای شهر فلاورجان را با شرکت آب و فاضلاب پیرامون اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه، موثر خواند و گفت: با همکاری و هماهنگی شهرداران و اعضای شورای شهر در شهرهای این منطقه، میتوان ازطریق تبصره ۳ ماده واحده اعتبار لازم جهت اجرای شبکه فاضلاب را تامین کرد.