اجاره مسکن در تهران چند؟

به گزارش افکارنیوز، حداقل مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در منطقه یک ۵ هزار و ۸۵۷ تومان، در منطقه ۲ متری ۵ هزار و ۶۸۹ تومان، در منطقه ۳ متری ۴ هزار و ۸۲۷ تومان، در منطقه ۴ متری ۳ هزار و ۸۰۰ تومان، در منطقه ۵ متری ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و در منطقه ۶ متری ۴ هزار و ۸۳۳ تومان اعلام شده است.

همچنین کمترین نرخ اجاره‌بهای ماهانه آپارتمان مسکونی در منطقه ۷ متری ۲ هزار و ۸۷۵ تومان، در منطقه ۸ متری ۴ هزار و ۷۴۹ تومان، در منطقه ۹ متری ۴ هزار تومان، در منطقه ۱۰ متری ۲ هزار و ۶۰۰ تومان، در منطقه ۱۱ متری ۳ هزار و ۳۳۳ تومان و در منطقه ۱۲ متری ۳ هزار و ۵۵۵ تومان برآورد شده است.

در اواخر سال گذشته در تهران حداقل اجاره ماهانه در منطقه ۱۳ متری ۵ هزار و ۴۰۰ تومان، در منطقه ۱۴ متری ۳ هزار و ۳۳۳ تومان، در منطقه ۱۵ متری ۲ هزار و ۳۴۶ تومان، در منطقه ۱۶ متری ۲ هزار و ۵۷۵ تومان، در منطقه ۱۷ متری ۲ هزار و ۳۹۵ تومان، در منطقه ۱۸ متری ۲ هزار و ۵۷۸ تومان، در منطقه ۱۹ متری ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و در منطقه ۲۰ نیز متری ۲ هزار و ۱۶۰ تومان بود.

در منطقه ۲۱ و ۲۲ نیز حداقل اجاره‌ ماهانه آپارتمان مسکونی در زمستان سال گذشته به ترتیب متری ۳ هزار و ۸۸۸ تومان و متری ۲ هزار و ۷۵۰ تومان عنوان شده است.

همان‌طور که مشخص است کمترین نرخ اجاره بابت هر مترمربع در زمستان سال ۹۲ مربوط به جنوبی‌ترین منطقه تهران؛ یعنی منطقه ۲۰(ابن بابویه، ورامین، شهرری) است؛ زیرا اجاره ماهانه به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در این منطقه متری ۲ هزار و ۱۶۰ تومان است.

از طرف دیگر در بین ۲۲ منطقه تهران طبق معمول منطقه یک تهران از بالاترین حداقل اجاره‌بها نسبت به دیگر مناطق برخوردار است؛ چراکه ۵ هزار و ۸۶۷ تومان حداقل مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان سال قبل برای منطقه یک تهران اعلام شده است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد مناطق یک، ۲ و ۱۳ تهران در زمستان گذشته از بالاترین حداقل نرخ‌های اجاره برخوردار بوده‌اند که البته بازه قیمتی این سه منطقه نزدیک به یکدیگر است.

حداقل مبلغ اجاره ماهانه بهعلاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در منطقه ۱۳ معادل ۵ هزار و ۴۰۰ تومان، در منطقه ۲ متری ۵ هزار و ۶۸۹ تومان و در منطقه یک متری ۵ هزار و ۸۵۷ تومان محاسبه شده است.