تصویب اصول ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی

​به گزارش افکارنیوز، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی براساس شرایط بازار، از سوی ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی تعیین می‌شود و اپراتور و ارائه‌دهنده خدمت موظفند در تمامی تبلیغات مربوط به خدمات خود، مشترک را از هزینه‌های مربوط به آن، به صورت شفاف مطلع کنند.

براساس این مصوبه، به منظور حمایت از فراهم کنندگان محتوای صوتی، حداکثر سهم اپراتور از خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی، ۳۰ درصد تعیین شده و ارائه‌دهنده خدمت موظف است قبل از شروع ارائه خدمات ارزش افزوده صوتی مورد نظر و در ابتدای تماس، درباره شرایط ارائه از جمله تعرفه خدمت به مشترک به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند و همچنین درباره ادامه تماس، از مشترک تائید مجدد بگیرد.

همچنین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر کرده است اپراتور امکان مسدودسازی دریافت خدمات از طریق شماره خاص و فعالسازی مجدد آن را درصورت درخواست مشترک فراهم کند و اپراتور موظف است روش انجام این کار را قبل از شروع به ارائه خدمات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده و تائیدیه لازم را از این سازمان دریافت کند.

​خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی شامل خدمات از جمله سرگرمی، آموزشی، اطلاع رسانی، خدمات تخصصی مشاورهای و ... که توسط ارایه دهنده خدمات ارزش افزوده محتوایی صوتی و از طریق بستر صوتی تلفن (اعم از ثابت و همراه) بصورت اختیاری در اختیار مشترکین قرار می گیرد و تعرفه آن از طریق سیستم صورتحساب اپراتورها قابل پرداخت است